Publicerat Februari 2, 200917 yr Satt och funderade, kan man lägga in friluftskartan på en bil GPS (Garmin nuevi 250)? Har ju en sån och skärmen är ju betydligt större än på en handhållen enhet.
Publicerat Februari 2, 200917 yr Satt och funderade, kan man lägga in friluftskartan på en bil GPS (Garmin nuevi 250)? Har ju en sån och skärmen är ju betydligt större än på en handhållen enhet. Annars har du garmin 276c som du kan göra det på också och den kan du ha till sjöss, land och bil. Svågern har en sådan fulladdad med rågångar m. m. Byns jakttorn inlagda med det nya systemet. Kanon! http://www.garmin.se/productpage_tab1.aspx?pageid=686
Publicerat Februari 2, 200917 yr Tror nog de går.. Har lagt in Fastighetskartan på en garmin bil GPS, kommer bara inte ihåg va den hette.. Men känner igen namnet du hade på din, nuevi Fullt möjligt att det är samma. Förmodar att bil GPSen måste har möjligheten till fotgängare eller nått sånt. Skrinker den hela tiden att man är brevid vägen så är de ju inte så bra..
Publicerat Februari 2, 200917 yr Författare Tror nog de går..Har lagt in Fastighetskartan på en garmin bil GPS, kommer bara inte ihåg va den hette.. Men känner igen namnet du hade på din, nuevi Fullt möjligt att det är samma. Förmodar att bil GPSen måste har möjligheten till fotgängare eller nått sånt. Skrinker den hela tiden att man är brevid vägen så är de ju inte så bra.. Kärringjä-eln går att få tyst på.. Var ju på en helt ny mark flera ggr i höst och då vore en GPS bra. En bilGPS har jag och en enkel handhållen GPS kostar ju ca 1000:- beg eller 1800:- ny och man behöver ju ändå köpa Friluftskartan (pro) så varför inte hoppa över den handhållna enheten. Bateriet i bilGPSen varar ju ca 5 timmar vilket bör räcka o sen laddar man upp den mellan varven i bilen. Smidigt tycker jag. Man kan ju lägga in torn mm som POIer så jag tror inte man saknar nåt egentligen.
Publicerat Februari 2, 200917 yr Kärringjä-eln går att få tyst på.. Var ju på en helt ny mark flera ggr i höst och då vore en GPS bra. En bilGPS har jag och en enkel handhållen GPS kostar ju ca 1000:- beg eller 1800:- ny och man behöver ju ändå köpa Friluftskartan (pro) så varför inte hoppa över den handhållna enheten. Bateriet i bilGPSen varar ju ca 5 timmar vilket bör räcka o sen laddar man upp den mellan varven i bilen. Smidigt tycker jag. Man kan ju lägga in torn mm som POIer så jag tror inte man saknar nåt egentligen. Har du minneskort i GPSen? Den jag la in fastighetskartan på hade man Micro SD kort i. Satte det i datorn o körde in kartan.
Publicerat Februari 2, 200917 yr Författare Har du minneskort i GPSen?Den jag la in fastighetskartan på hade man Micro SD kort i. Satte det i datorn o körde in kartan. Nope, vanligt SD kort. Hur stor blev kartan? Kollar man på Garmins hemsida så är: "Friluftskartan är enbart kompatibel med Garmins GPS-navigatorer med kartmöjligheter. Kompatibla produkter idag är: eTrex Legend, eTrex Legend C/CX, eTrex Vista, eTrex Vista C/CX, GPSmap 60/60C/60CS/60CX/60CSX, GPSmap 76/76S/76C/76CS/76CX/76CSX, GPSmap 176C/276C, Quest/Quest 2, iQue 3200/3600." PRO varianten däremot ska vara kompatibel med min nuvi 250 som jag förstått det.
Publicerat Februari 2, 200917 yr Nope, vanligt SD kort. Hur stor blev kartan? Kollar man på Garmins hemsida så är: "Friluftskartan är enbart kompatibel med Garmins GPS-navigatorer med kartmöjligheter. Kompatibla produkter idag är: eTrex Legend, eTrex Legend C/CX, eTrex Vista, eTrex Vista C/CX, GPSmap 60/60C/60CS/60CX/60CSX, GPSmap 76/76S/76C/76CS/76CX/76CSX, GPSmap 176C/276C, Quest/Quest 2, iQue 3200/3600." PRO varianten däremot ska vara kompatibel med min nuvi 250 som jag förstått det. Ok så var jag borkollrad... Har inte en susning.. Jag har alltså fastighetskartan som täcker 5x5 mil runt där jag rör mig. Anväder den i Astron, men fick in den i en bil GPS från Garmin. Hur den vanliga friluftskartan funkar eller inte har jag inte en susning om som sagt.
Publicerat Februari 28, 200917 yr Satt och funderade, kan man lägga in friluftskartan på en bil GPS (Garmin nuevi 250)? Har ju en sån och skärmen är ju betydligt större än på en handhållen enhet. Tja! Det tror jag inte ska vara några problem. Men du måste lägga det på X-ternt minne. Sen får du inte glömma att bocka ur vägkartan, när du kör med friluftskartan. Har lagt in Friluftskartan på en Nüvi 660. Funka fin fint // S