Publicerat Februari 3, 200917 yr Så är den äntligen klar. Remington 700 LTR 308 Nikon Monarch lll 5-20x44 Leopold QR Baser och ringar Så jävla nöjd. Ett litet problem. Beställde höga ringar, skulle nog ha varit medium. Få se om jag skickar tillbaka dom och byter till medium. Nä, inte riktigt klar är den. En Tactical Bolt Knob ska nog komma på. En dempare skulle vara roligt /Erik
Publicerat Februari 4, 200917 yr Det är så vackert att man blir tårögd Nu vill vi se träffbilder /Micke
Publicerat Februari 4, 200917 yr Författare Det är så vackert att man blir tårögd Nu vill vi se träffbilder /Micke Får se om jag kan få fram lite träffbilder till nästa vecka. MIcke Är du nöjd med din dämpare ?? /Erik
Publicerat Februari 4, 200917 yr Får se om jag kan få fram lite träffbilder till nästa vecka. MIcke Är du nöjd med din dämpare ??/Erik Supernöjd! Tar bort hela krutknallen-inga problem att jaga utan kåpor. Är så pass lätt och tack vare teleskopmodellen att bössan knappt upplevs som framtung.Har inte kortat pipan. Blir visserligen varm fort vid skytte=mirage men tack vare att det är en aludämpare så svalnar den fort också. Får se om jag blir lika nöjd med min ASE utra som monteras på min hornet just nu. Den är frontmonterad och i stål så jag bestämde mig på en gång att korta pipan 6cm=50cm för att någorlunda behålla balansen i bössan,blir det inte bra så kortar jag den 5cm till minsta lagliga längd. /Micke
Publicerat Mars 8, 200917 yr Författare Tycker att trycket är för hårt på bössan. Har för mig att det är 1,4kg från fabrik. Vill ha ner det till 1- 1,1kg. Har också för mig att man inte kan skruva själv, utan lämna in den till smeden. Någon som vet ?? /Erik
Publicerat Mars 8, 200917 yr Tycker att trycket är för hårt på bössan. Har för mig att det är 1,4kg från fabrik. Vill ha ner det till 1- 1,1kg. Har också för mig att man inte kan skruva själv, utan lämna in den till smeden. Någon som vet ??/Erik Finns länkar på nätet, jag gjorde det själv inga problem. Men du behöver en satans liten insektsnyckel i tum tror jag det var...
Publicerat Mars 8, 200917 yr Angående mirage på dämpare så läste jag i en gammal tråd här nånstans att man kan köpa ett överdrag i Nomex tror jag det hette............????? Tar visst bort det mesta av miraget.
Publicerat Mars 8, 200917 yr Tycker att trycket är för hårt på bössan. Har för mig att det är 1,4kg från fabrik. Vill ha ner det till 1- 1,1kg. Har också för mig att man inte kan skruva själv, utan lämna in den till smeden. Någon som vet ??/Erik Du bör inte skruva om du inte vet hur man gör
Publicerat Mars 8, 200917 yr Författare Du bör inte skruva om du inte vet hur man gör Precis, så tänkte jag med. Tydligen så är dom nya x-pro tryckena från och med -09 utrustade med en ställskruv utanpå, så att man slipper att plocka ner bössan. Synd att man inte hade det /Erik
Publicerat Mars 8, 200917 yr Precis, så tänkte jag med. Tydligen så är dom nya x-pro tryckena från och med -09 utrustade med en ställskruv utanpå, så att man slipper att plocka ner bössan. Synd att man inte hade det /Erik Finns en guide på nätet exakt hur man gör för att ställa det och hur man kontrollerar att det är säkert. Finns länk någonstans på "grannkanalen". Jag ställde om mitt enligt den men fick göra om det igen efter ca 150 skott då trycket med tiden blev farligt lätt. Ställde upp det till kring kilot och det funkar både på bana och i skogen för mig. Rådet från mig oavsett vem som skruvar är, skjut minst 150 skott innan justeringen så ytorna får gå till sig annars får du säkert göra om det igen.
Publicerat Mars 8, 200917 yr Finns en guide på nätet exakt hur man gör för att ställa det och hur man kontrollerar att det är säkert. Finns länk någonstans på "grannkanalen". Jag ställde om mitt enligt den men fick göra om det igen efter ca 150 skott då trycket med tiden blev farligt lätt. Ställde upp det till kring kilot och det funkar både på bana och i skogen för mig. Rådet från mig oavsett vem som skruvar är, skjut minst 150 skott innan justeringen så ytorna får gå till sig annars får du säkert göra om det igen. Hittade en guide på nätet, läs och begrunda om du ger dig på det själv. Följ instruktionerna NOGA om du skall ge dig på att fippla själv! Länken: http://www.snipercountry.com/Articles/RemingtonTriggers.asp
Publicerat Mars 8, 200917 yr Du bör inte skruva om du inte vet hur man gör Ja, du är ju inte amerikansk skadeståndsjurist iaf