Publicerat Februari 3, 200917 yr Var inne på cabelas.com och såg nån typ av kolvkamsförhöjare är det nån som vet ifall det är nåt att ha?Nån i sverige som säljer dom?
Publicerat Februari 3, 200917 yr Var inne på cabelas.com och såg nån typ av kolvkamsförhöjare är det nån som vet ifall det är nåt att ha?Nån i sverige som säljer dom? Jag har ett sånt på min SPS. En ev de mindre fula som finns, iaf om man har svart syntetkolv =) Den såg väl iofs inte helt dum ut på markus winchester 70 med valnötskolv heller. Jag tycker den är bra, klart prisvärd och gör precis det jobbet den ska. Ska nog ta och laborera lite med hagelbössan och se om det gör nån skillnad. Om det finns nån som säljer dem i sverige vet jag däremot inte.
Publicerat Februari 4, 200917 yr Ful eller inte, snygg blir den aldrig Den funkar, men inte mer. Det blir som man kan förvänta, den är inte helt stabil. Man får med jämna mellanrum trycka den på plats igen. Visst sitter det på plats, men det glider lite på kolven och om man är ute efter det perfekta kindstödet för sin allt igenom anpassade precisionsbössa så är det helt fel. Då finns det nog inga genvägar utan att göra en riktigt kolvkamshöjning, och det kostar ju lite mer än de få hundralappar som denna gör. Visst är det bättre än utan men man måste som de allra flesta gånger vara medveten om att man får vad man betalar för. Någonting att testa medan man samlar pengar till en kolvkam.se?
Publicerat Februari 4, 200917 yr Jag håller just nu på med att se om jag kan få till ngn bra förhöjning på min McMillan. jag var lite inne om jag skulle rent av skicka iväg och låta de fixa det på kolvkam.se. Nu så var jag inte helt övertygad det skulle vara värt det, så jag gjordet det enkelt och köpte ett sådant kolvmagasin som man kränger över kolven. Sedan tog jag och fyllde upp kammen under denna för att få rätt höjd. Blev onekligen riktigt bra och faktiskt riktigt godtagart utseende på en syntetkolv.. Och en kostnad på runt 150.- så är det ännu bättre för en smålänning!
Publicerat Februari 4, 200917 yr MaxW och KaptenKrok verkar nöjda medan jag tycker det glider för lätt, skulle kunna bero på att det sitter bättre på deras silikonbr..... ähhmm... jag menar syntetstockar än på min sköna Winchesters blankpolerade valnötsstock
Publicerat Februari 4, 200917 yr MaxW och KaptenKrok verkar nöjda medan jag tycker det glider för lätt, skulle kunna bero på att det sitter bättre på deras silikonbr..... ähhmm... jag menar syntetstockar än på min sköna Winchesters blankpolerade valnötsstock Prova lite dubbelhäftade tejp. Finns ju ngra "kuddar" som faktiskt funkar riktigt bra, För övrigt så är trä en råvara man anävnder för att spika hus eller till uppvärming... Men förr i tiden vet jag det fanns de som användet det på sina pangare..
Publicerat Februari 4, 200917 yr Ful eller inte, snygg blir den aldrig Den funkar, men inte mer. Det blir som man kan förvänta, den är inte helt stabil. Man får med jämna mellanrum trycka den på plats igen. Visst sitter det på plats, men det glider lite på kolven och om man är ute efter det perfekta kindstödet för sin allt igenom anpassade precisionsbössa så är det helt fel. Då finns det nog inga genvägar utan att göra en riktigt kolvkamshöjning, och det kostar ju lite mer än de få hundralappar som denna gör. Visst är det bättre än utan men man måste som de allra flesta gånger vara medveten om att man får vad man betalar för. Någonting att testa medan man samlar pengar till en kolvkam.se? På min bössa glider den inget iaf, håller sig ständigt på plats. Jag har en rak kolv på min bössa då kanske ska nämnas.
Publicerat Februari 4, 200917 yr Författare Jag håller just nu på med att se om jag kan få till ngn bra förhöjning på min McMillan. jag var lite inne om jag skulle rent av skicka iväg och låta de fixa det på kolvkam.se. Nu så var jag inte helt övertygad det skulle vara värt det, så jag gjordet det enkelt och köpte ett sådant kolvmagasin som man kränger över kolven. Sedan tog jag och fyllde upp kammen under denna för att få rätt höjd. Blev onekligen riktigt bra och faktiskt riktigt godtagart utseende på en syntetkolv.. Och en kostnad på runt 150.- så är det ännu bättre för en smålänning! Låter helt perfekt!Man ä ju som sagt smålänning Ska ju bara sitta tills jag fått råd med en SYNTETKOLV till den gamla qvarnan