Publicerat Februari 4, 200917 yr Hej! Jag är på jakt efter ett prisvärt sikte till min Tikka T3:a 308W. Jag jagar mest småvilt med hagelbössa, ibland jagar jag med studsare. Därför vill jag inte lägga några större pengar på ett sikte, samtidigt så skall det fungera när det väl används. Jag har tittat på nätet och funnit Bushnell Trophy 1,5-6 x 42 och Nikko Stirling Diamond 1,5-6 x 42 intressanta. Båda två kostar precis under 3000:- Frågan är vilket man skall välja. Någon som har erfarenhet av dessa sikten eller kanske något förslag på annat sikte med samma förstoring och omfång. Tacksam för respons! MVH Patrik
Publicerat Februari 4, 200917 yr kanske detta kan vara något att titta på om det är ett billigt. http://luftvapen.e-butiken.se/?artnr=nssc3%2D9%2D4 Det är ett Nikko Stirling 3-9 X 40 - Silver Crown Någon som provat detta?
Publicerat Februari 4, 200917 yr Om jag vore du skulle jag satsa på en begagnad Leupold istället. För de pengarna får du mycket begagnad Leupold...
Publicerat Februari 4, 200917 yr +1 på en beggad Leupold, brukar dyka upp VXII:or 3-9x40 och 2-7x33 med jämna mellanrum både på blocket och jägarförbundets annonssidor, priset brukar ligga mellan 2000 och 2500:-
Publicerat Februari 4, 200917 yr Tror det är vildsvins butiken som säljer Nikko Stirling och dom rekomenderar inte till kraftigare än 308. Har inte hört det om nåt annat sikte..................det får i allafall mig att dra örona åt mig................. Köp ett beggat BRA sikte!!!!!!!!!!! Kolla Torsbo, dom har mycket beg.
Publicerat Februari 22, 200917 yr Det är racerback.se som har hand om försäljningen av NS sikten. Jag har två NS diamond! Ett 1-4x24 o ett 3-12x56. Har inget att klaga på och siktena fungerar kanon!
Publicerat Mars 19, 200917 yr Författare Hej och tack för alla svar! Har läst men inte kommenterat Era inlägg. Hade så när bestämt mig för att köpa Nikko Stirling, när jag fick "korn" på Nikon Monarch E 1,5-6x42, med belyst punkt. I Sverige kostar ett sådant sikte cirka 7500:-, som billigast 7000:-. Men efter lite sökande på nätet hittade jag en nätaffär i Storbrittaninen som tog 3500:- för samma sikte. Hemma i min brevlåda för totalt 3660:- Så numera pryds bössan av nämnda sikte. Provskjutningarna hitintills har inte gjort mig besviken. Det hela känns mycket prisvärt, även om det blev något lite dyrare än de 3000:- jag tänkt satsa från början. Tack för kommentarerna och skitjakt på Er alla! Patrik
Publicerat Mars 19, 200917 yr Hej och tack för alla svar!Har läst men inte kommenterat Era inlägg. Hade så när bestämt mig för att köpa Nikko Stirling, när jag fick "korn" på Nikon Monarch E 1,5-6x42, med belyst punkt. I Sverige kostar ett sådant sikte cirka 7500:-, som billigast 7000:-. Men efter lite sökande på nätet hittade jag en nätaffär i Storbrittaninen som tog 3500:- för samma sikte. Hemma i min brevlåda för totalt 3660:- Så numera pryds bössan av nämnda sikte. Provskjutningarna hitintills har inte gjort mig besviken. Det hela känns mycket prisvärt, även om det blev något lite dyrare än de 3000:- jag tänkt satsa från början. Tack för kommentarerna och skitjakt på Er alla! Patrik www.theopticzone.com ??? =)
Publicerat Mars 21, 200917 yr Hej och tack för alla svar!Har läst men inte kommenterat Era inlägg. Hade så när bestämt mig för att köpa Nikko Stirling, när jag fick "korn" på Nikon Monarch E 1,5-6x42, med belyst punkt. I Sverige kostar ett sådant sikte cirka 7500:-, som billigast 7000:-. Men efter lite sökande på nätet hittade jag en nätaffär i Storbrittaninen som tog 3500:- för samma sikte. Hemma i min brevlåda för totalt 3660:- Så numera pryds bössan av nämnda sikte. Provskjutningarna hitintills har inte gjort mig besviken. Det hela känns mycket prisvärt, även om det blev något lite dyrare än de 3000:- jag tänkt satsa från början. Tack för kommentarerna och skitjakt på Er alla! Patrik Och jag som köpte samma kikare för strax över 7 000 kr...
Publicerat Mars 23, 200917 yr Författare Ja Frontier, personligen tycker jag att det är för jävligt att det kan skilja så mycket i pris på ett sikte från samma tillverkare. Personligen bryr jag mig inte om paketet är poststämplat i Sverige, Storbrittanien eller någon annanstans i världen. I alla fall inte när man köper av en etablerad tillverkare med bra garantier. Är Du nöjd med siktet då Frontier? Själv kan jag bara säga att jag är nöjd så här långt. Vad tycker Du om den belysta punkten, funkar den i dagsljus? Patrik