Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

köpa vapen i USA och ta hem. hur gör man?

Featured Replies

Publicerat

hej igen, jag tjatar vidare.

har någon tagit hem en bössa från staterna och vet hur det går till. Eller bara vet hur man gör. Jag vet så mycket att man får söka en öppen licens på vapentyp och kailber innan man åker, men hur gör man sen, går det att få med den hem om man åker dit en vecka. har kollat lite på nätet och där finns riktigt fina bössor till bra priser. vet någon?

mvh Kalle

Publicerat
hej igen, jag tjatar vidare.

har någon tagit hem en bössa från staterna och vet hur det går till. Eller bara vet hur man gör. Jag vet så mycket att man får söka en öppen licens på vapentyp och kailber innan man åker, men hur gör man sen, går det att få med den hem om man åker dit en vecka. har kollat lite på nätet och där finns riktigt fina bössor till bra priser. vet någon?

mvh Kalle

All import av vapen från USA sker genom vapenhandlare som har exporttillstånd från USA, som privatperson är det inte ens möjligt att importera vapen.

En kostnad jag har läst mig till är mellan 2 500 och 4 000 kr i avgifter för att företa en import,

det förtar det ekonomiska incitamentet att handla till stor del.

/C

Publicerat
<_<
Publicerat
  • Författare

ja, det var ju inte så muntert. då får man leta vidare här hemma då. tack för hjälpen ändå.

Kalle

• 1 year later...
Publicerat
ja, det var ju inte så muntert. då får man leta vidare här hemma då. tack för hjälpen ändå.

Kalle

Den här återförsäljaren tar in alla typer av vapen till sverige till ett VÄLDIGT billigt pris frakten kostar dock 2000 men fortfarande mycket billigare en alla svenska återförsäljare det är dessutom 25% moms.

ska köpa vapen ifrån dem inom 2-3 veckor hoppas jag.

de är väldigt lätta att göra med en så länge.

www.johnsonfirearms.com

Publicerat
Den här återförsäljaren tar in alla typer av vapen till sverige till ett VÄLDIGT billigt pris frakten kostar dock 2000 men fortfarande mycket billigare en alla svenska återförsäljare det är dessutom 25% moms.

www.johnsonfirearms.com

Intressant!

Låt oss veta hur det går. Vad ska du köpa för bössa?

Publicerat

Är det verkligen så att man inte får ta med vapen själv?

Att det är problem med att beställa vapen ok, men om man själv är i usa så får man väll köpa vapen där? Och när man sedan ska hem till Sverige så måste det väll finnas möjlighet att lagligt få föra det vapnet in i landet? Eller har de blivet så hårda nu?

• 1 month later...
Publicerat

www.johnsonfirearms.com

Blev det någon affär här? Nyfiken på vad priset landade på jfm svenska dito.

• 1 year later...
Publicerat

man lär ju ha ett social security number om man vill handla vapen i USA till att börja med, dock så kanske det är annorlunda om det skall exporteras direkt..

Publicerat

man lär ju ha ett social security number om man vill handla vapen i USA till att börja med, dock så kanske det är annorlunda om det skall exporteras direkt..

arkeologi at its best!

/Cris - som är trött och svamlig efter en dags .22lr skytte

• 3 years later...
Publicerat

Hej

Någon som faktiskt handlat genom Johnsonfirearms.com och köpt vapen till sverige?
Jag har just fått papper från dem och är i processens första skede men har lite bekymmer med papper.

//Thor

Publicerat

Är det verkligen så att man inte får ta med vapen själv?

Att det är problem med att beställa vapen ok, men om man själv är i usa så får man väll köpa vapen där? Och när man sedan ska hem till Sverige så måste det väll finnas möjlighet att lagligt få föra det vapnet in i landet? Eller har de blivet så hårda nu?

Ta med får du göra, men själva importen pappersmässigt måste en handlare göra. Det är faktiskt en av konsekvenserna av den amerikanska lagstiftningen......

/T