Publicerat Februari 5, 200917 yr En kompis funderar på att sälja sin drilling. En Merkel "lyx" för vänsterskyttar (så kallade han den). Kulpipan var väl typ 7x63R (????), i vilket fall som helst en klass 1-pipa. Den är inköpt ca 1980, 1 ägare. Enligt honom sparsamt använd. Vad tror ni att man kan få för ett sådant vapen?
Publicerat Februari 5, 200917 yr Är det optik till och hur är den ditsatt? Hakmontage eller tvitvi fast monterad? PS. Kalbiern är Sannolikt 7x65R.
Publicerat Februari 5, 200917 yr Författare Är det optik till och hur är den ditsatt? Hakmontage eller tvitvi fast monterad? Björn är oldschool så det sitter nog ingen optik på den.
Publicerat Februari 5, 200917 yr Hej, Vänsterstockade drillingar är det inte så gott om i Sverige. Förutsatt att det är en 7x65R (ganska vanlig tysk brytkaliber om än lite snärtig) och drillingen i övrigt är i gott skick och även i lyxversion tror jag ett riktvärde kunde vara mellan 17 och 30000, beroende på modell. Optik och montage är ofta mer av ondo, ofta får sådant justeras ändå för att passa den nya ägaren. Så är drillingen jungfrulig (oborrad) är det bara att föredra.
Publicerat Februari 9, 200917 yr Författare Tack för hjälpen. Jag förmedlar informationen vidare till min kompis så får vi se om han behåller byssen i skåpet eller gör slag i saken och säljer den...