Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

lakelander??

Featured Replies

Publicerat

Tja!

har hittat en intressant lakelander med sporter stock i 6,5x55 och tänkte se om det finns nån här som har lite erfarenhet om dom?

gärna bra eller anus...

//Robert

Publicerat

Kapten krok på forumet har en sådan..

/Lasse

Publicerat

"Sagan om den här bössan började som Lakelander i Finland och kom efter en tur via Kongsberg i Norge till Sverige och blev Varberger."

Saxat från Jakt och Jägare ---> http://webnews.textalk.com/se/article_print.php?id=180637

Publicerat
Tja!

har hittat en intressant lakelander med sporter stock i 6,5x55 och tänkte se om det finns nån här som har lite erfarenhet om dom?

gärna bra eller anus...

//Robert

Tjena Robert, som det påpekas har jag en sådan i nämnda kaliber. Jag har haft lite problem med vandrande träffbild, men det berodde förmodligen på en ruggigt dålig plastbäddning. Bäddade om den för ett tag sen och har väl lite pill kvar innan det blir klart.

När den väl satte skotten på samma ställe så var det inte mycket papper mellan dem, verkade hyffsat okänslig för vilken ammo jag stoppar i - OBS med undantag från Sellier & Bellot som tändhatten smäller på och hylsorna sväller så jag inte får ut dem utan att bruka våld....

Jag är över lag nöjd med den trots allt, och den ska nog få stanna i skåpet ett tag till =)

Ngt specifikt du undrar över så är det bara att fråga på, kan jag - så svarar jag! =)