Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Vill börja handladda..

Featured Replies

Publicerat

Hej!

Funderar på att börja ladda egen ammunition och undrar om någon här på forumet har någon beg. utr. till salu?

Mvh.

• 2 weeks later...
Publicerat
Hej!

Funderar på att börja ladda egen ammunition och undrar om någon här på forumet har någon beg. utr. till salu?

Mvh.

Skynda fynda!!!

http://www.blocket.se/vi/20308933.htm?ca=5_s

Publicerat
Lägre än Glocalnet :wub:

Ja verkligen, och sålt vad det verkar...

• 1 month later...
Publicerat

Kapar tråden, då jag alltid tyckt handladdning ser spännande ut...

Vilka komponenter är det första man skall köpa när man skall börja handladda? Satsa på märkesgrejjor eller komponenter från okända märken?

Frågorna är många, svaren är få...

Publicerat
Kapar tråden, då jag alltid tyckt handladdning ser spännande ut...

Vilka komponenter är det första man skall köpa när man skall börja handladda? Satsa på märkesgrejjor eller komponenter från okända märken?

Frågorna är många, svaren är få...

Börja med att fråga dig själv följande... Kommer jag bli jätteintresserad av handladdning? (ja förstår, skitsvår fråga). :D

Jag dök på Redding direkt, ett kvalitetsmärke som jag kommer ha resten av mitt liv (tror jag), då jag visste att jag kommer att fastna för det då jag gillar att pillijoxa..

Skall du ladda upp lite plugg nån gång då och då så kan du gå ner i kvallisort neligt min mening. <_<

Mvh. Robban

Publicerat
Börja med att fråga dig själv följande... Kommer jag bli jätteintresserad av handladdning? (ja förstår, skitsvår fråga). :D

Jag dök på Redding direkt, ett kvalitetsmärke som jag kommer ha resten av mitt liv (tror jag), då jag visste att jag kommer att fastna för det då jag gillar att pillijoxa..

Skall du ladda upp lite plugg nån gång då och då så kan du gå ner i kvallisort neligt min mening. :D

Mvh. Robban

Kommer du att bli jätteintresserad av handladdning? Ingen aning... Tror jag ska sno grannens köksbord(där han har handladdningskomponenterna... -_-) och sedan ta hjälp av honom och ladda mina första handladdade kulor. Efter det är det dax att börja fundera på om jag tycker att det är roligt.

Men när jag köper något, köper jag det riktigt. Så det blir nog kvalitetsgrejjer på en gång här med.. :D

• 2 months later...
Publicerat

Nu behöver även denna gamla hagelmarodör lite hjälp med handladdning! :rolleyes:

Sitter nu med dryga 200+ Norma tomhylsor i 9.3x62 och 2 papp fattigare med ett ryckande skjutfinger.

Jag inser att 10 kronor smällen och snart färdig egen skjutbana inte kommer att funka ekonomiskt i längden.

Jag tror inte att jag kommer att bli någon laddguru som exabit och er andra men vill kunna ladda övningsplugg och lite jaktplugg hemma för att kunna skjuta mer! (dock med lika bra kvalitet som Norma)

Vad skall jag köpa? (jag vet att finns olika fabrikat men eftersom jag inte har en susning så är det bättre att ni helt sonika bara ger mig en inköpslista så åker jag och handlar :huh: )

Det är alltså till min Sako 9.3x62, inga andra kalibrar i dagsläget. (men det lär det bli framöver...)

Vidare tror jag att jag kommer att ladda ganska mycket om det kan påverka valet av utrustning...

Tack på förhand!

p.s Har typ övertygat frugan om min "blomstrande skjutvall med perenner" som ett "mycket überengelskt" komplement i vår blivande engelska trädgård :huh:

• 7 months later...
Publicerat
Nu behöver även denna gamla hagelmarodör lite hjälp med handladdning! ;)

Sitter nu med dryga 200+ Norma tomhylsor i 9.3x62 och 2 papp fattigare med ett ryckande skjutfinger.

Jag inser att 10 kronor smällen och snart färdig egen skjutbana inte kommer att funka ekonomiskt i längden.

Jag tror inte att jag kommer att bli någon laddguru som exabit och er andra men vill kunna ladda övningsplugg och lite jaktplugg hemma för att kunna skjuta mer! (dock med lika bra kvalitet som Norma)

Vad skall jag köpa? (jag vet att finns olika fabrikat men eftersom jag inte har en susning så är det bättre att ni helt sonika bara ger mig en inköpslista så åker jag och handlar :D )

Det är alltså till min Sako 9.3x62, inga andra kalibrar i dagsläget. (men det lär det bli framöver...)

Vidare tror jag att jag kommer att ladda ganska mycket om det kan påverka valet av utrustning...

Tack på förhand!

p.s Har typ övertygat frugan om min "blomstrande skjutvall med perenner" som ett "mycket überengelskt" komplement i vår blivande engelska trädgård ;)

Hoppar in och undrar samma sak som ovan! Fast för en 308, vi har pratat lite jag och några kamrater om att börja handladda men ingen av oss har någon koll på detta. Är det någon som har tips till in inköpslista (gärna med hemsida där man kan beställa) det som behövs för att ladda. Ska inte vara nått skräp men behöver inte vara några värsting saker.

Och hur mycket kostar det på ett ungefär?

Mvh Mats