Publicerat September 27, 200520 yr Hur ställer ni er till nya vapen, vilken typ av vilt är viktigt att förära ett nytt vapen med ? Gammal skrock sa att om man sköt en svartfågel (Korp / Kråka) så skrämde man vapnet och det blev aldrig bra död i det vapnet, å andra sidan kunde man ta sitt vapen till kyrkogården vid 12 slaget, där man med en spade tog upp en grästova och sköt ner i hålet, efter att man gjort detta hade man ett vapen som även kunde dräpa andar.
Publicerat September 27, 200520 yr Om en kvinna rört i vapnet så var man tvungen att dra en orm genom pipan för att den skulle få tillbaka sin dödande kraft. (Antar att dom tänker på hagelvapen då ;D)
Publicerat September 28, 200520 yr Mötte man en kvinna eller röschoxa (nötskrika) på väg ut till skogen va det lika bra att vända hem igen, det skulle inte bli något i alla fall !
Publicerat September 28, 200520 yr Det viktigaste av allt önska ALDRIG varandra lycka till på jakten....skitjakt på er...
Publicerat September 28, 200520 yr Skrock eller inte men jag kan glatt konstatera att det e gott om död kvar i min gammla Baikal sedan jag köppte den 4 ankor i kväll :D