Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Öviksbor

Featured Replies

Publicerat

Har ni möjligheter och tid, så hjälp gärna Isabelle att få tag på hunden..

http://allehanda.se/start/ornskoldsvik/1.504742

Grävlingsfällan de satt ut går han inte in i, då den är väl liten, så förmodligen ska de låna våran rävfälla, som är lite större än så och göra ett försöka att åtla in hunden.

All hjälp uppskattas!

Publicerat
Har ni möjligheter och tid, så hjälp gärna Isabelle att få tag på hunden..

http://allehanda.se/start/ornskoldsvik/1.504742

Grävlingsfällan de satt ut går han inte in i, då den är väl liten, så förmodligen ska de låna våran rävfälla, som är lite större än så och göra ett försöka att åtla in hunden.

All hjälp uppskattas!

Herre gud! Stackars fodervärd att behöva åka ut för något sådant! B) Visst hade man ställt upp om man hade bott närmare. Ö-vik med omnejd med andra ord!Synd om Isabelle också förstås som har lagt ut sådana pengar på en importerad hund. :(

Publicerat
  • Författare

De har i alla fall varit här och hämtat fällan och fått en del tips i hur de ska kunna lura in hunden i den + var de bör placera den etc.

Är tveksam om det kommer att fungera, men hoppas på det bästa.

Publicerat
De har i alla fall varit här och hämtat fällan och fått en del tips i hur de ska kunna lura in hunden i den + var de bör placera den etc.

Är tveksam om det kommer att fungera, men hoppas på det bästa.

Ok! Jag hoppas verkligen att det går bra för dom! Något annat kan jag ju inte göra tyvärr. B)

Publicerat

Jag är helt övertygad om att det inte blir någe bättre om Öviksborna går man ur huse för att försöka fånga en hund som intagit vild-instinkten...

Trygghet är nog vad den behöver...och det får den nog troligast bara genom en tidigare trygg ägare.

Den sågs utanför Swedbank Arena senast kl.15.00, så han lever fortfarande i allafall. Man befarar ju att han går genom isen tillslut och inte orkar upp.

Kändes lite häftigt att de måste ända upp till Jämta för att få tag i en fälla...

Alla med hund vet väl samtidigt att en stressad hund oftast inte förmår sig äta...så att locka in den i en fälla är nog inte så lätt om det är en massa folk som börjar vara ute å leta eller bara vara nyfiken!

Jag hoppas då verkligen att nån får tag i honom så den inte fryser ihjäl eller ännu troligare, blir överkörd.

Publicerat
  • Författare

Hunden är importerad från usa, med en mellanlandning i skåne så att få tag på en person den känner sig trygg med är nog tämligen omöjligt.

Han var inte alls i bra skick (vare sig fyskiskt eller psykiskt efter resorna, klimatomställningen etc.) när han kom upp hit och hörs vara än magrare och eländigare nu. Han är inte speciellt social (rasen är ju inte känd för att vara det heller) och går inte i närheten av folk, oavsett vad. Det man kan hjälpa till med som boende nere i stan är ju att meddela om man ser hunden, låna ut fällor etc.

Publicerat
  • Författare

Äntligen har de fått tag på honom :)

Han gick in i en av fällorna nu på eftermiddagen runt 17:00, så slutet gott allting gott tack och lov! ^_^

Publicerat
Äntligen har de fått tag på honom :o

Han gick in i en av fällorna nu på eftermiddagen runt 17:00, så slutet gott allting gott tack och lov! ;)

Kul att det gick vägen! ;)

Publicerat
  • Författare

Ja, det är skönt att han är infångad. Det är ju rätt kallt och där vid kusten är det ju rått i luften dessutom och en hund i nersatt hull klarar sig inte hur länge som helst då.

Jag är jätteglad i alla fall ;)

Publicerat
Ja, det är skönt att han är infångad. Det är ju rätt kallt och där vid kusten är det ju rått i luften dessutom och en hund i nersatt hull klarar sig inte hur länge som helst då.

Jag är jätteglad i alla fall ;)

Ja, det är det! :o Nej, då är inte oddsen goda för överlevnad! Har Ni inte is vid kusten ännu? Här ligger den men den är inte så stabil utåt havsbandet. Det har varit riktigt dåligt här tidigare iaf!

Publicerat
  • Författare

Nu bor ju jag inte direkt vid kusten, men vad jag vet har de en del is, men även öppet vatten och övik är ett kallhål pga detta med fukten enligt min åsikt ;)

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

Användare som läser detta 0

  • Inga registrerade användare tittar på detta sida.

Account

Navigation

Sök

Sök

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.