Publicerat Februari 6, 200917 yr Kom på en sak jag måste fråga. Alla verkar använda studsare, är det helt fel och varför i sådana fall att använda kombi? Waxin
Publicerat Februari 6, 200917 yr Kom på en sak jag måste fråga. Alla verkar använda studsare, är det helt fel och varför i sådana fall att använda kombi? Waxin En fördel är väl at tdu har i regel flera patroner i på en gång än i en kombi, men det går ju rätt snabbt att ladda om en kombi tror jag. Studsarn behöver du inte ta ner från axeln för att repetera till en ny patron men det måste du ju med kombin. Det är det jag kommer på. Är det svaret du ville ha?
Publicerat Februari 6, 200917 yr Kom på en sak jag måste fråga. Alla verkar använda studsare, är det helt fel och varför i sådana fall att använda kombi? Waxin beror helt p åvad du ska använda bössan till, kombin har sina fördelar den oxå ska du bara vaka efter räv kan det vara bra att ha en kombi då du kan ha åteln från 25 - 100meter ska du locka räv skulle jag föredra stutsaren då du kan behöva flera snabba skott
Publicerat Februari 6, 200917 yr Kom på en sak jag måste fråga. Alla verkar använda studsare, är det helt fel och varför i sådana fall att använda kombi? Waxin Beror väl lite på vad för jakt du utövar?
Publicerat Februari 6, 200917 yr Författare En fördel är väl at tdu har i regel flera patroner i på en gång än i en kombi, men det går ju rätt snabbt att ladda om en kombi tror jag. Studsarn behöver du inte ta ner från axeln för att repetera till en ny patron men det måste du ju med kombin. Det är det jag kommer på. Är det svaret du ville ha? Ett bra svar, tack. Är helt rookie på lock jakt och den här sidan, är glad för alla tips jag kan få. känner ingen som håller på med lockjakt så jag får använda er som läromästare. Waxin
Publicerat Februari 6, 200917 yr Ett bra svar, tack.Är helt rookie på lock jakt och den här sidan, är glad för alla tips jag kan få. känner ingen som håller på med lockjakt så jag får använda er som läromästare. Waxin Det finns flera ifrån din omgivning och länet här på forumet. Sedan kan du göra en presentation här i länken också så kanske det underlätta. http://www.jaktsnack.se/index.php?showforum=16 Ha det så bra!
Publicerat Februari 6, 200917 yr Författare ungarna är tokiga på farsan, har försökt låta som en döende hare två timmar medans de försöker sova. Konstigt det där när man bestämt sig för att lära sig något.
Publicerat Februari 6, 200917 yr ungarna är tokiga på farsan, har försökt låta som en döende hare två timmar medans de försöker sova. Konstigt det där när man bestämt sig för att lära sig något. Haha! Så kan det vara ibland! Tur att man har en gammal son! 18 år i Maj!
Publicerat Februari 7, 200917 yr Författare första gången med har pipan, första gången jag lockar överhuvud taget,men det gick ju bra. Tyckte nog att haren inte lät så döende, men det gjorde räven. Andra locket från en holme på en åker så kom räven. skottet gick bra, så snacka om nybörjar tur. Hur stor är chansen att man är hemma med famillen i morgon efter det här?????
Publicerat Februari 7, 200917 yr Grattis! kombivapnet funkade! Mitt första vapen var en kombi som jag använde flitigt den byttes senare mot en drilling i kaliber 20/7,57 Med köttorgeln nedkämpades harar och rådjur under rådjursexplosionsåren och en och annan älg är väl också nedlagd. Så håll i kombin!
Publicerat Februari 7, 200917 yr Författare Man får gratulera!Vad använde du för pipa? en sådan där Mikael Tham pipa som är så populär(nordic). Och angående vapenval så har jag förstått läget, det blir alltid studsaren i framtiden.
Publicerat Februari 7, 200917 yr Författare en sådan där Mikael Tham pipa som är så populär(nordic).Och angående vapenval så har jag förstått läget, det blir alltid studsaren i framtiden. Ett klargörande.. Jag bokstavligt talat älskar min kombi men har ett aimpoint och det blir nog lite för långa håll med det känns bättre med bättre skärpa o mer förstoring. Waxin