Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Minkjakt på strandremsa

Featured Replies

Publicerat

Jag har fått möjlighet att jaga mink på en strandremsa på ca. 700m inkl. land, ca. 300m in från sjön.

Min önskan är att jag kan smyg eller vakjaga med gevär, men är det bättre att sätta fällor? Som jag själv dessutom måste köpa i såna fall. Jag har tillgång till en borderterrier som grythund, men det kanske inte hjälper i detta fall? Och då måste vi dessutom vara två på jakten.

Jag har ingen erfarenhet av minkjakt sedan tidigare!

Publicerat
Jag har fått möjlighet att jaga mink på en strandremsa på ca. 700m inkl. land, ca. 300m in från sjön.

Min önskan är att jag kan smyg eller vakjaga med gevär, men är det bättre att sätta fällor? Som jag själv dessutom måste köpa i såna fall. Jag har tillgång till en borderterrier som grythund, men det kanske inte hjälper i detta fall? Och då måste vi dessutom vara två på jakten.

Jag har ingen erfarenhet av minkjakt sedan tidigare!

anlägg åtel åt minken och vaka,eller om ni har spår snö spåra den till daglegan och bussa hunden på den man behöver oftast inge vapen till detta.och så kan man göra ett konst gryt eller flera mtrl:cement rör,dräneringsrör,bygg virke detta hittas ofta i bygg conteiners gratis.

Publicerat
anlägg åtel åt minken och vaka,eller om ni har spår snö spåra den till daglegan och bussa hunden på den man behöver oftast inge vapen till detta.och så kan man göra ett konst gryt eller flera mtrl:cement rör,dräneringsrör,bygg virke detta hittas ofta i bygg conteiners gratis.

Antar att det funkar med tinad skuren mört från kräftfiskebetet som inte blev använt till åteln? Det där med cementrör var en fin idé som konstgryt ^_^ Såna finns! Spårsnö i Sjuhärad är det ont om numera tyvärr :)

Publicerat

Jeg synest absolutt du bør prøver borderen til mink jakt.

Selv bruker jeg mine Parsonrussells til mink jakt og har vel felt ca 80 mink på 3 år.

Mye mere effektivt enn fellefangst vel jeg si.

Men 700meter er ikke et stort område for hund , men er det mink der så finner hunden minken...

DSCN5045.JPG

Her ligger minken nede under stenen.

DSCN4429-r.JPG

Resultat etter en dag minkjakt.

DSCN4078.JPG

Parson med død mink...

Publicerat

Ja, Terriers är mycket bytesmedvetna :P