Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Vilken utbildning krävs?

Featured Replies

Publicerat

Vilken utbildning krävs för att få sätta ut bäverfällor typ "connibear"? och vem annordnar sådana kurser? Har inte hittat något i er kurskatalog

Publicerat

Du behöver gå en särskild utbildning för att få använda connibearfällan. Främst pga att den fel använd kan vara farlig för folk men främst utter.

Vi anordnar en del kurser, oftast då behov uppstår, det är därför du inte hittar den i katalogen. Men om jag vet var du bor så kan jag hjälpa dig. Alternativt så tar du kontakt med din Länsstyrelse.

Publicerat

Hej

Tänkte bara komplettera lite eftersom det finns en liten efterfrågan på detta uppe i Norrbotten.

Det räcker inte med att "bara" gå utbildningen för att få använda connibearfällan. Dessutom måste man ha ett personligt tillstånd av Länsstyrelsen där man tänker använda den. Enligt Naturvårdsverket skall tillstånd ges restrektivt och främst i områden där man river hyddor och dammar. Sen vill man inte ha ut dom i vattendrag där det finns utter.

Alltså inte helt enkelt att börja använda den!

Ha´re / Björn

Publicerat
  • Författare
Hej

Tänkte bara komplettera lite eftersom det finns en liten efterfrågan på detta uppe i Norrbotten.

Det räcker inte med att "bara" gå utbildningen för att få använda connibearfällan. Dessutom måste man ha ett personligt tillstånd av Länsstyrelsen där man tänker använda den. Enligt Naturvårdsverket skall tillstånd ges restrektivt och främst i områden där man river hyddor och dammar. Sen vill man inte ha ut dom i vattendrag där det finns utter.

Alltså inte helt enkelt att börja använda den!

Ha´re / Björn

jorå vi har fått hjälp av en kille som satt ut fällor åt oss förr, men han är en mycket upptagen man.... så det om tillstånd visste jag redan. Jag vill lära mig att göra det själv åt både mig och grannarna (med tillstånd och allt förståss)

Publicerat
jorå vi har fått hjälp av en kille som satt ut fällor åt oss förr, men han är en mycket upptagen man.... så det om tillstånd visste jag redan. Jag vill lära mig att göra det själv åt både mig och grannarna (med tillstånd och allt förståss)

OK, då är vi tillbaka till svaret från Linkan! :D Kolla med närmaste Jägareförbundskontor eller din Länsstyrelse....

http://www.jagareforbundet.se/fran_sjf/ver...mra/default.asp

Lycka till! ^_^

Användare som läser detta 0

• Inga registrerade användare tittar på detta sida.

Account

Navigation

Sök

Sök

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.