Publicerat Februari 9, 200917 yr när jag ändå håller på och ställer en massa frågor så är det lika bra att fortsätta. Vilken stabilisator ska man välja och vad bör man tänka på, för det måste finnas något mera än längden som spelar roll, oavsett om längden inte spelar roll enligt min fru Jag har en 4.45" Sims S-Coil, men jag kan inte säga om det är bra eller inte, märker inte så stor skillnad om jag skjuter med eller utan Johan
Publicerat Februari 9, 200917 yr Ju längre stabbe desto stabilare skytte. Men å andra sidan så är det kanske inte så smidigt alla gånger att ha en 54cm stabbe då man är i skogen. Mina klubbkamrater har det nog så besvärligt att bara gå jaktstigen ibland (dom tävlar allihopa o har därför långa stabbar) Själv använder jag en Octane 7 inch. Funderar ändå på att införskaffa en längre för just klubbskyttet. Det är väl en liten avvägning det där, både för o nackdelar oavsett vad man väljer? Använde en Fuse förut o den var jätte trevlig, dämpade bra, men hade ett Octane koger på, o man ä ju lite fjantig o märkes nekrofil så jag införskaffade en octane stabb. Octane stabben har någon form av pistong som rör sig fram o tillbaka. Finns många bra stabbar där ute, bara o testa. Bowtechs "Wild thing" ser helt sjuk ut, men den ska vara riktigt bra den. Har även använt en Hoyt orginal stabbe, men den var fruktansvärt tung. Bra dämpare, men det är ju inte så skoj o ha en stabbe som väger så mycket. MVH//Kent
Publicerat Februari 10, 200917 yr när jag ändå håller på och ställer en massa frågor så är det lika bra att fortsätta.Vilken stabilisator ska man välja och vad bör man tänka på, för det måste finnas något mera än längden som spelar roll, oavsett om längden inte spelar roll enligt min fru Jag har en 4.45" Sims S-Coil, men jag kan inte säga om det är bra eller inte, märker inte så stor skillnad om jag skjuter med eller utan Johan Ja, längden ja.. Den kan ju diskuteras länge! Själv använder jag en från Carbon Impact, 7.5 tum, en med nån gelé i.. Ser ju inte lika fräck ut som BowTechs "dil..".. Men jag tycker den gör sitt jobb bra ändå! Du ska nog inte ge dig på en stabb som är länger än 7.5-10 tum, i alla fall om du ska ha den till jakt. Längre stabbar ställer bara till det om det är risigt eller om du sitter i gömsle. Tycker min är lite lång i vissa situationer, så nästa ska jag nog ha i 5 tum..
Publicerat Februari 10, 200917 yr Ja, längden ja.. Den kan ju diskuteras länge! Själv använder jag en från Carbon Impact, 7.5 tum, en med nån gelé i.. Ser ju inte lika fräck ut som BowTechs "dil..".. Men jag tycker den gör sitt jobb bra ändå! Du ska nog inte ge dig på en stabb som är länger än 7.5-10 tum, i alla fall om du ska ha den till jakt. Längre stabbar ställer bara till det om det är risigt eller om du sitter i gömsle. Tycker min är lite lång i vissa situationer, så nästa ska jag nog ha i 5 tum.. Bowtech's nya, skönt att man inte behöver ha den på bågen längre
Publicerat Februari 10, 200917 yr Bowtech's nya, skönt att man inte behöver ha den på bågen längre Den va ju lite vågad..
Publicerat Februari 10, 200917 yr Bowtech's nya, skönt att man inte behöver ha den på bågen längre .. visade den för min lilla hustru!.. hon tyckte den såg bra ut!.. å skulle nog passa på hennes båge!.. Mvh
Publicerat Februari 10, 200917 yr Författare .. visade den för min lilla hustru!.. hon tyckte den såg bra ut!.. å skulle nog passa på hennes båge!.. Mvh ni är helt underbara,
Publicerat Februari 10, 200917 yr .. visade den för min lilla hustru!.. hon tyckte den såg bra ut!.. å skulle nog passa på hennes båge!.. Mvh :)