Publicerat Februari 9, 200917 yr Funderar på att köpa en begagnad Merkel Drilling 12/222. Den har tillverkningsnummer 961517. Kan någon säga vilken årsmodell denna är?
Publicerat Februari 9, 200917 yr Tja av kalibern att dömma så talar vi om 60-talet och framåt. Och då har den en dateringsstämpel med 3 eller 4 siffror, där ser du när den gick igenom slutprovet. /Tobias Hassel
Publicerat Februari 9, 200917 yr Den drillingen är med största sannolikhet tillverkad i September, 1961. Tillverkningsnumrets första siffra, 9, anger månad och de två nästkommande siffrorna tillverkningsår. Tror nog att det stämmer!! MVH Mollskinnaren!
Publicerat Februari 9, 200917 yr Den drillingen är med största sannolikhet tillverkad i September, 1961.Tillverkningsnumrets första siffra, 9, anger månad och de två nästkommande siffrorna tillverkningsår. Tror nog att det stämmer!! MVH Mollskinnaren! Stämmer det så är det en ren slump..... Leta upp provningstämplen i stället. /Tobias Hassel
Publicerat Februari 10, 200917 yr Stämmer det så är det en ren slump..... Leta upp provningstämplen i stället./Tobias Hassel Självklart!!! Tre siffror på pipklackarna eller ijämte dessa ska du leta efter. Inget annat! Vet i fan vad jag tänkte på. Måste vara den jävla influensan! Hittar du dessa, är det som jag skrev i tidigare inlägg. Första siffran, månaden. De två sista, året. Ber om ursäkt PMT för mitt snedtramp! MVh Mollskinnaren!