Publicerat Februari 9, 200917 yr Tjenare! Köpte och drog igång en åtelkamera för ca en månad sedan, kan inte säga att jag är helt tillfreds tycker bland annat att utlösningstiden eller vad man kallar det (alltså tiden mellan kameran regeristrerat röörelse tills att den tar kort) är på tok för lång men eftersom jag inte haft någon innan vet jag inte riktigt vad man kan förvänta sig eller begära, Det som stör mig allra mest dock är batteritiden. Har snittat på ungefär en och en halv vecka nu och rent spontant tycker jag det är åt helsike för kort tid. Kan väl säga att den då har tagit mellan 150-200 bilder. Hur länge håller era batterier, och vad har ni för kamera? Länkar med kameran också, nåt kinaimporterat. http://www.hylte-lantman.com/shop/default....=45&sokord= Edit: för att hitta kameran måste ni tydligen klicka er vidare på vildsvin/åtling och sen vidare till digital åtelkamera.
Publicerat Februari 10, 200917 yr Författare Jag är helt säker på att det finns folk med åtelkameror här...
Publicerat Februari 11, 200917 yr Även jag är missnöjd med batteritiden på min åtelkamera (Stealth Cam-I550 med blixt). Den håller ungefär så länge som din kamera, 1-1,5 vecka. Den drivs av 6 st C-cell batterier. Jag tror det är något fel på den men orkar inte krabba med att skicka tillbaka den till usa.
Publicerat Februari 11, 200917 yr Även vi hade en Stealth Cam, den med inbyggd lcd-display. Höll batterierna högst en vecka. Började köra den på bilbatteri istället och det gick bättre tills även det la av. Ringde till importören som sa att det var fel på den så den är iväg skickad nu. Får se om det funkar bättre när vi får tillbaka den. Har en till av annat märke nu. Har tagit i alla fall ett par hundra bilder i veckan och har ungefär halva batterikapaciteten kvar nu efter ca 2 månaders användning. Så kolla upp med försäljaren om det inte är något fel. Lycka till.
Publicerat Februari 11, 200917 yr Jag tror att har man en åtelkamera med traditionel blixt så håller i batterierna inte så länge. Jag har en Moultrie IR 4.0 och den har IR blixt. Jag hade den uppe i tre månader och då hade jag 84 procent kvar av batterierna. Den tog väl ca 600 bilder under dom tre månaderna. är också rätt billig. Ca 200 dollar på cabelas. http://www.cabelas.com/cabelas/en/template...&hasJS=true
Publicerat Februari 12, 200917 yr skumsvamp- vilken kamera har du köpt nu? ka swe- kan du lägga upp några exempelbilder från din kamera så jag får se kvaliteén på bilderna.
Publicerat Februari 13, 200917 yr här är några stycken. Jag har förminskat dom för max man kan ladda upp här är 500k. Jag kan säga att jag är skit nöjd med min kamera specielt när man tänker på priset.
Publicerat Februari 13, 200917 yr Här är ett par till. Jag har så sjukt mycket bra bilder av hjortar men jag ville visa lite bilder av olika kvalite så att du vet vad du kan förvänta dig. Det viktigaste för mig är att bilderna är bra nog så att man kan bedöma kvaliteten på viltet. Du kommer aldrig få några bilder av porträtt kvalitet med viltkameror. Det är också väldigt viktigt att tänka på vad solen är någonstans i förhållande till kameran så man inte får starkt motljus in eller att man ser till att sätta upp den i skuggan. Jag sätter alltid kameran så att den INTE pekar rakt mot där solen går upp eller ner.