Publicerat Februari 9, 200917 yr hej. jag fattade först nu att det var här jag skulle skriva in presentationen.... Jag bor i skåne utanför Landskrona och har familj med två barn är strålningsfysiker inom svensk katastrofberedskap. Jag sysslar både med jakt, skogsarbete och fiske på fritiden. har sprungit med sedan barnsben med min cowboysarbössa och smällt knallpulver på jakterna. Morfar är/var stora jaktidolen eftersom han klapp allt i första skottet och sedan tände han en cigarill och smålog när han lunkade fram till älgen. jag har jagat sedan jag var 15 med ett uppehåll för studier och konstig flickvän, båda sakerna tog slut och nyligen efter andra barnet med min kanonfru (som, håll i er, kan säga, ska du åka och jaga i helgen så du blir gladare) trots att hon är vegetarian har jag tagit upp jakten och fisket igen. jag lärde mig jaga med en gammal winchester 30-30 och en sida sida hagel. jag lärde mig snabbt hagelskytte men kulan tog tid. till sist sköt jag väldigt bra på löpande vilt med bygeln och stortrivdes. nu har jag fyllt mer än 30 så nu gör man som man vill, så jag har sparat morfars gamla 8mm mauser och införskaffat ett vapen i alla klasser utöver den gamla haubitzen. alla mina gamla jaktkompisar har slutat så jag jagar endast i småland just nu med en kompis på hans 450 ha skogsmark. jag har stora problem att skjuta ett djur eller fiska upp en fisk utan att få behålla köttet, då finns det i min moraliska uppfattning ingen anledning till jakten/skottet med kraftig ångest som följd. jag sköt ett skott på vilt (rådjur) 2008 och fällde, tittade dock på mängder av djur såsom gris, rådjur älg och gäss, men de ingick inte i planerna för viltvården (då). jag har inte vågat ta skott på gris än, men det ska bli min huvudjaktform 2009 eftersom jag älskar köttet. hoppas jag inte tråkat ut er. jag är för tillfället överförtjust över att ha hittat hit, ni är toppen allihopa! /Kalle
Publicerat Februari 10, 200917 yr Trevlig presentation, och vi har ju redan språkats vid så du är ju redan välkommnad av mig. Dessutom har du en bygel vilket gör att du hamnar högt på min lista..
Publicerat Februari 10, 200917 yr hej å välkommen!.. här har du en till bygelfantast!.. du verkar ha en förstående fru!.. så håll i henne!.. Mvh
Publicerat Februari 10, 200917 yr hej å välkommen!.. här har du en till bygelfantast!.. du verkar ha en förstående fru!.. så håll i henne!.. Mvh Det har ju du och jag också, eller uppgivna kanske är mer sant i våra fall..
Publicerat Februari 10, 200917 yr Välkommen Trevlig presentation, bara att hålla med, håll hårt i frugan Jag misstänker att du har haft en del att göra med en tidigare arbetskamrat, ni är i samma bransch
Publicerat Februari 10, 200917 yr Författare Välkommen Trevlig presentation, bara att hålla med, håll hårt i frugan Jag misstänker att du har haft en del att göra med en tidigare arbetskamrat, ni är i samma bransch får man fråga vem du känner som jag kanske känner?
Publicerat Februari 10, 200917 yr Fysiker på Räddningsverket i Karlstad, Pelle P, stor göteborgare (Vill inte skriva hans efternamn på ett sökbart forum)
Publicerat Februari 10, 200917 yr Du kan ju säga till vår gemensamme vän att det går rykten på stan om att har är en fena på att skjuta kaffeburkar med slugs
Publicerat Februari 10, 200917 yr Författare Du kan ju säga till vår gemensamme vän att det går rykten på stan om att har är en fena på att skjuta kaffeburkar med slugs är det sant? festligt, jag visste inte ens att han var normal som du och jag (dvs jagar) eler menar du att han var råkass kanske? jag har nog missbedömt här känner jag, han verkade lite butter sist jag träffade honom, ska definitivt prata mer inofficiellt nästa gång vi ses.
Publicerat Februari 10, 200917 yr Han bodde en period i USA och skulle ta "jägarexamen", han fick då typ visa att han kunde träffa en kaffeburk med slugbössan så var det klart Han är inte jägare här hemma i Sverige, än.
Publicerat Februari 10, 200917 yr Författare Han bodde en period i USA och skulle ta "jägarexamen", han fick då typ visa att han kunde träffa en kaffeburk med slugbössan så var det klart Han är inte jägare här hemma i Sverige, än. jaha, det var kul att få veta. var och vad jagar du själv då?
Publicerat Februari 10, 200917 yr jaha, det var kul att få veta. var och vad jagar du själv då? http://www.jaktsnack.se/index.php?showtopic=13477
Publicerat Februari 26, 200917 yr hej.jag fattade först nu att det var här jag skulle skriva in presentationen.... Jag bor i skåne utanför Landskrona och har familj med två barn är strålningsfysiker inom svensk katastrofberedskap. Jag sysslar både med jakt, skogsarbete och fiske på fritiden. har sprungit med sedan barnsben med min cowboysarbössa och smällt knallpulver på jakterna. Morfar är/var stora jaktidolen eftersom han klapp allt i första skottet och sedan tände han en cigarill och smålog när han lunkade fram till älgen. jag har jagat sedan jag var 15 med ett uppehåll för studier och konstig flickvän, båda sakerna tog slut och nyligen efter andra barnet med min kanonfru (som, håll i er, kan säga, ska du åka och jaga i helgen så du blir gladare) trots att hon är vegetarian har jag tagit upp jakten och fisket igen. jag lärde mig jaga med en gammal winchester 30-30 och en sida sida hagel. jag lärde mig snabbt hagelskytte men kulan tog tid. till sist sköt jag väldigt bra på löpande vilt med bygeln och stortrivdes. nu har jag fyllt mer än 30 så nu gör man som man vill, så jag har sparat morfars gamla 8mm mauser och införskaffat ett vapen i alla klasser utöver den gamla haubitzen. alla mina gamla jaktkompisar har slutat så jag jagar endast i småland just nu med en kompis på hans 450 ha skogsmark. jag har stora problem att skjuta ett djur eller fiska upp en fisk utan att få behålla köttet, då finns det i min moraliska uppfattning ingen anledning till jakten/skottet med kraftig ångest som följd. jag sköt ett skott på vilt (rådjur) 2008 och fällde, tittade dock på mängder av djur såsom gris, rådjur älg och gäss, men de ingick inte i planerna för viltvården (då). jag har inte vågat ta skott på gris än, men det ska bli min huvudjaktform 2009 eftersom jag älskar köttet. hoppas jag inte tråkat ut er. jag är för tillfället överförtjust över att ha hittat hit, ni är toppen allihopa! /Kalle Hej och välkommen hit
Publicerat Februari 26, 200917 yr Du verkar vara en kul prick. Så varför kallade du dig inte Sievert? För tellur som ämne verkar vara en "dålig" beskrivning av dig: "Det är bräckligt och lätt att pulverisera" Då skulle N2O passa bättre.