Publicerat September 28, 200520 yr Tack vare Partys så har jag äntligen fått en vakkoja att vara i i vinter Körde ner den i gårkväll efter lite modifiering av inredningen. här är lite bilder. Åteln är ca 25 m från kojjan. Tusen tack än en gån Partys Om du vill komma och vaka så är det bara att slå en signal
Publicerat September 28, 200520 yr Kanonfint! Kom ihåg att göra små vägar i gräset till rävarna också så att dom slussas in till åteln på ett enkelt sätt. De gatorna behöver inte vara så breda som den du har till skjutkojan. Lycka till.
Publicerat September 28, 200520 yr Tack vare Partys så har jag äntligen fått en vakkoja att vara i i vinter Körde ner den i gårkväll efter lite modifiering av inredningen. här är lite bilder. Åteln är ca 25 m från kojjan. Tusen tack än en gån Partys Om du vill komma och vaka så är det bara att slå en signal Den ser ju bra ut. Jag har skrivit till svågern i Bondersbyn efter Kalixälven och frågat om Vi ska bygga ett par i skogen på strategiska platser.
Publicerat September 28, 200520 yr Författare Kom ihåg att göra små vägar i gräset till rävarna också så att dom slussas in till åteln på ett enkelt sätt. Dom har gjort sånna vägar själva ...dom har två huvudvägar, en norrut (från kojjan sett) och en till vänster ungefär mitt i skjutgatan. sen har dom en massa avstickare från dom vägarna både till och från åteln.
Publicerat September 28, 200520 yr Fina bilder på mitt gamla slott....jag har tänkt hämta lite åtel senare i höst(laxskräde) vi skulle kanske dela på ett släp (och arbete). Jag får nog ställa dit mitt fina släp och så lägger jag bara en presenning i den...
Publicerat September 29, 200520 yr Tjusig koja, ser mkt bra ut... Fick hem min blivande koja häromdagen och det återstår en hel del arbete innan jag kan ställa ut den i skogen. Lite sticksågsarbete, kolla att gasolen inte läcker, skära till rutor osv osv...
Publicerat September 29, 200520 yr Snygg koja! ;D ;D Hade den varit blå hade den sett ut som en bajamaja..... Ska du ha den till räv eller gris?
Publicerat September 29, 200520 yr Ja ja :D Som sagt, en par hinkar färg så smälter den nog in i omgivningen! Har idag en fungerande gasolkamin, värmeskåp 12V, handfat ;D och 220V indraget...(läs kalsongvärme och comfort ) Skulle Ni ha däruppe i kylan va >Orjant Beror lite på var jag ställer den...men eftersom vi bara har några enstaka grisar än så länge så kommer den nog funka som vakkoja vid rävåteln i höst och vinter!
Publicerat September 29, 200520 yr Ja ja :DSom sagt, en par hinkar färg så smälter den nog in i omgivningen! Har idag en fungerande gasolkamin, värmeskåp 12V, handfat ;D och 220V indraget...(läs kalsongvärme och comfort ) Skulle Ni ha däruppe i kylan va Det behövs en lång kalbel för att man ska kunna placera den på en strategisk plats här uppe.
Publicerat September 29, 200520 yr >Isjonsson Kan du ifs ha rätt i ;D men en gasoltub kan du säkert ta med på skotern ???
Publicerat September 29, 200520 yr >IsjonssonKan du ifs ha rätt i ;D men en gasoltub kan du säkert ta med på skotern ??? Jag föredrar då hellre en kamin av något slag el. en gammal järnspis eftersom jag inte är skoterfrälst. :D Hur långt norr om S-holm bor Du?
Publicerat September 29, 200520 yr Min Vakkoja Ska du ha ut den på sjön ??? För du har väl inte tänkt börja med vakjakt? Har du blivit av med hunden?
Publicerat September 29, 200520 yr Bor inte särskilt långt norr om Sthlm...typ 4 mil bara men det kan vara nog så kallt i februari! >Musköt Menar du mig? Nix, har inte blivit av med hund *peppar peppar* och gillar att spana efter räv men nu med min nya koja kommer jag nog gilla det ännu mer
Publicerat September 29, 200520 yr Hylsan! Kojan ser kanonfin ut, ska bli kul att få se den någongång. :D
Publicerat September 29, 200520 yr Författare Fina bilder på mitt gamla slott....jag har tänkt hämta lite åtel senare i höst(laxskräde) vi skulle kanske dela på ett släp (och arbete).Jag får nog ställa dit mitt fina släp och så lägger jag bara en presenning i den... Självklart...slå bara en signal 070-6766308
Publicerat September 30, 200520 yr >orjant Sååååklaart kan vi sitta och blänga i vinternatten om/när våra kvinnliga familjemedlemmar inte gillar oss ;D
Publicerat Oktober 14, 200520 yr Författare Nu händer det grejjer på åteln...igår kväll var det krig, det lät som om dom höll på att slå ihjäl varandra, dom grymtade och skrek (antar att det var grävling) och jagade varandra runt runt på åkern där åteln är... aldeles nyss ikväll var de samma men inte lika aggresivt... tidigare i höst var det en räv som skällde på åteln. tyvärr är det aldeles för mörkt ute för att sitta å passa...bara till å vänta på snön.