Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Vem är Disträ?

Featured Replies

Publicerat

Hej!

Jag hittade nyss hit med hjälp av en jaktkamrat och fick genast en positiv känsla av detta forum. Har besökt andra utan att vantrivas men här verkar vara en ytterst tydlig fokus på just jakten och fenomenen, föremålen och företeelserna kring den och det sätter jag stort värde på.

Etablerade mej som jägare ganska sent i livet efter ett par tidigare försök i form av uppsiktsjakt med Åsa-Nisse-jagande farfar bestyckad med gammal hanabössa i tidiga tonåren över jagande flickvän och svärfar i tidiga tjugoårsåldern. Fisket, och främst flugfisket, är det som legat mej närmast hjärta sedan barnsben men jakten har hela tiden lockat. Efter en flytt från Malmö till den mellanskånska landsbygden tog jag tag i saken och avlade jägarexamen för en fem-sex år sedan.

Jagar sedan några år på fältmarker i mellanskåne och känner att jag har mycket att lära än och det säger augustibockarna på marken också :-)I en stressad vardag njuter jag av de små, och tyvärr allt för få, tillfällena och avstår gärna skott, viltet skall ju tas om hand och beredas också, heller än att starta regelrätta fälttåg. Tycker dock att en rekorderlig harklapp eller två om året med mycket folk på fältet är en sann fest. Har ännu inte varit med om älgjakt men skulle nog sätta värde på det också även om det är det lilla formatet som tilltalar mej mest. Är en hängiven smyg- vak- och uppflogsjägare i brist på hund men tänker råda bot på denna brist inom kort. Sambon har godkänt inköp av Vorsteh alternativt Gammel Dansk Hönsehund och alla erfarenheter av den senare rasen mottages tacksamt. Gammel Dansken var för övrigt min sambo som hittade i en jakttidning, vegetarian som hon är, och inte bara godkände utan även framhöll som en ytterst nödvändig medlem i vår familj. Precis som en tidigare skribent här så uppmuntrar min vegetariska sambo (det lät illa - som om hon vore en grönsak...) mej att åka och jaga eftersom jag alltid är på så gott humör när jag kommer hem.

Utanför jakten försörjer mej som tjänstesäljare inom fotografi och fotograferar yrkesmässigt en del själv. Lever med sambo i Bialitt utanför Svalöv i Skåne och ägnar annan ledig tid åt fiske, mat, dryck och cigarrer (smaker är ett stort intresse) och allmänt soffliggande. Ser fram emot mycket trevlig läsning här framöver och hoppas kunna bidra med något någon gång.

Publicerat

Välkommen hit :angry:

Publicerat

välkommen :angry:

Publicerat

Ännu en skåning som hittar hit! Kul!!!

Och dessutom med smaklökar :angry:

Kolla även in våra eminenta mat och dryckestrådar... Mycket mums där!

Välkommen!

Publicerat

Hej & välkommen hit!

:angry:

Publicerat

Välkommen!

Publicerat

Välkommen hit.

Publicerat
Ännu en skåning som hittar hit! Kul!!!

Och dessutom med smaklökar :D

Kolla även in våra eminenta mat och dryckestrådar... Mycket mums där!

Välkommen!

Det kan ni snacka om på Lördag :D;)

Och välkommen hit Disträ :D

Publicerat

:D ... välkommen till forumet!..

MVh

Publicerat
Det kan ni snacka om på Lördag :D:D

Och välkommen hit Disträ ;)

Ser fram emot lördag och tack för välkomnandena samt välkommen på lördag wizard :-)

Publicerat

Se till att få med RW, så kan ni prata Hönsehund.. En gemensam bekant tillika medlem här (dock ej så frekvent) har just en sådan. Tyärr så verkar rasen dras med en hel del ärfliga sjukdomar, allergier etc . Detta är nog väldigt viktigt att kolla upp innan valpköp.

Vår gemensamme bekants hönsehund var väl kanske inte riktigt någon stjärna, men han drev haremed skall som vilket stövare som helst hade varit avundsjuk på.. :rolleyes:

Glömde bort mig! Välkommen hit, föresten!

Publicerat

Välkommen

Publicerat
Ser fram emot lördag och tack för välkomnandena samt välkommen på lördag wizard :-)

Tackar!!! (nu skall jag bara packa bössor, ammo och dessa rackans prylar...)

wait.jpg

Sen blir det jakt!!! :rolleyes:

Publicerat

Hej och välkommen hit :rolleyes:

Publicerat

Välkommen hit!

Publicerat

Välkomen! :D

Publicerat

välkommen hit!

Publicerat
Se till att få med RW, så kan ni prata Hönsehund.. En gemensam bekant tillika medlem här (dock ej så frekvent) har just en sådan. Tyärr så verkar rasen dras med en hel del ärfliga sjukdomar, allergier etc . Detta är nog väldigt viktigt att kolla upp innan valpköp.

Vår gemensamme bekants hönsehund var väl kanske inte riktigt någon stjärna, men han drev haremed skall som vilket stövare som helst hade varit avundsjuk på.. ;)

Glömde bort mig! Välkommen hit, föresten!

Menar du då överkänsligheten för tjurmuskel eller bara den allmäna överproduktionen av saliv?

;);):D

Välkommen iaf Disträ!

Mvh!

Publicerat

Välkommen. Trevligt att du var fotograf också ;)

Publicerat

välkommen