Publicerat Februari 10, 200917 yr Jag var på skjutbanan idag och pangade lite och nu för 15minuter sen så satte ja mig ner och gjorde lite vapenvård. Efter jag va klar så ser jag att limmet mellan ringarna och klackarna hade lösts upp.. Det hade råkat komma vapenolja på limmet som då löstes upp.. Nu blir ja skitnojjig att siktet sitter löst.. Jag var ju på banan idag och sköt upp 40skott! Jag var så glad för att jag äntligen hade fått den perfekt! Jag sköt ju som en guuud idag! 20mm på 100m och lerduvor på 300m! Kan jag fortfarande lita på bössan eller måste ja skruva loss kikaren för att se om ringarna sitter som dom ska? Det var ju bara det ytliga limmet som jag såg löstes upp. Limmet som sitter emellan metallen borde väl inte ha blivit påverkat pga trycket från skruvarna? Jag är skitdålig på skriva.. borde rita en bild istället! Sagt och gjort.. vtr5.bmpvtr5.bmp
Publicerat Februari 10, 200917 yr tror inte du behöver oroa dej många lim och gänglåsnningar torkar/härdar inte om den är i det fria. men mellan klacken och lådan har den säkert härdat..
Publicerat Februari 11, 200917 yr Lösningen på problemet heter Boreguide och är enkelt beskrivet ett plaströr som skyddar så man slipper att rengörnings vätskorna i mekanismen. Tror likt dig att det bara är det lim som ligger öppet som lösts upp och knappast det mellan klackar och låda, men en boreguide så slipper du forsatta problem då även stocken och eventuell bäddmassa inte heller mår bra av vätskorna