Publicerat Februari 11, 200917 yr Hur flår ni era mårdar o minkar?? Dum fråga kan tyckas ..då många bara lärt sig flå på ett vis d.v.s sätta snittet mellam tass-tass på bakbenen o.s.v. Och det är väl ok men.... Jag fick lära mig av en trapper en annan flåteknik som jag idag använder till 100% när det gäller mård och mink. Jag öppnar dessa djur från munnen och öppnar inget ben längre till deras knä repektive armbågsled. Är det fler här som flår på det sättet om inte ...PROVA Och jag lovar ni kommer att fortsätta med denna "nya" teknik. Janne
Publicerat Februari 11, 200917 yr jag förstår inte vitsen med att flå på det sättet. Om du inte öppnar mellan bakbenen så går det ju inte att torka skinnen på tanan sedan...
Publicerat Februari 11, 200917 yr Var lite otydlig.... Man öppnar upp den mellan benen det sista man gör sedan Man dragit ut svansbenet... På så sätt får du även ett rakt och snyggt snitt mot analöppningen. Skall skinnet säljas behöver inte klorna finnas med !!!! Ex på skrapstockar och skrapkniv: