Publicerat Februari 11, 200917 yr Vad är detta och hur skulle man kunna beskriva ljudet av den? Kan inte kolla klippet på hemsidan då jag sitter på jobbet.. http://www.gamecall.se/bilder/wam.jpg Någon? Mvh
Publicerat Februari 11, 200917 yr Den där brickan stoppa man i munnen och blåser genom hålet så att det låter som ett nödskrik från mus/sork. Man har då båda händerna fria så att man kan sköta bössa och annat med under tiden man blåser. Tydligen jäkligt effektiv på räv enligt engelsmännen... Vill ha en...
Publicerat Februari 11, 200917 yr Hippen, jag har en, den låter inte så högt men har plockat in en observerad katt från 400 meters håll, den kom som på ett snöre längs gärdet, de britter jag har jagat med lovordar den, här i Sverige tror jag att det är ett perfekt "call" för de stilla dagarna utan vind eller där man vill locka men inte höras för långt bort, skulle tro att 6-800 meter är absolut längsta avståndet för att den kan höras även under perfekta förhållanden. Det är mycket ångest i den så att säga... /Christian
Publicerat Februari 11, 200917 yr Försökte testa flera gånger i england men jag har så pass kraftiga kräkreflexer att det inte gick... Men visst fungerade det bra för de som använde den!
Publicerat Februari 11, 200917 yr Författare kräkreflexer? Försökte du röka.. den med? Ska fan testa den, mer tilltalad av de här diskreta lockeriet med kirursisk presition sätta sig där man tror räven kommer tuta lite försiktigt för att sen skjuta! Mvh!
Publicerat Februari 11, 200917 yr Kräkreflex? Alla vi som har ätit godiset "tefat" vet hur stor en Wam är att ha i munnen, nu brukar iofs de flesta jag har sett använda den bara hålla den mot munnen, men om det utlöser kräkreflexer hos dig, tja då så. Hip, jag tycker att du har rätt tänk, men det kräver att man sitter rätt. Att britterna har framgångar med den där är lite annorlunda de har en rävdensitet som är minst 5x vår svenska, Kiri som jag har jagat med förklarar att deras keeper skjuter 40-50 rävar på året, detta över något mer än 300 hektar, i varje fall var det så jag förvånad och omtumlad uppfattade det, uppfödningen av fasaner är ju iofs kanske svaret på frågan om resultaten. /C
Publicerat Februari 11, 200917 yr Även jag har denna pipa eller vad man ska kalla den, har inte hunnit testa den riktigt än, den kom med posten tillsammans med 1000 graders kyla och 10 m snö... Men i vilket fall så är den jäkligt lättblåst, smidig att hantera genom att den kan hållas i munnen hela tiden, och har ett bra ångestläte, dock inte så högt som en vanlig harskripipa, men jag tror på denna och kommer att testa den så snart snömängden sjunkit ihop lite. Mvh
Publicerat Februari 11, 200917 yr Författare Är man lite torr om läpparna så drar man en räv på 200 m med bra vindförhållanden och volymmässigt så är det inte speciellt högt alls. Denna moj måste ju rimligen höras rätt långt en stilla natt? Sen har jag fått för mej att denna tingest imiterar mindre vilt som räven kan rusa rätt på, ids inte böka med vind o strul och har heller inte optik på rävbössan för att skjuta på långa håll. Alltså vill jag ha in dem nära och jag har inga problem med att sitta flera timmar under rätt förutsättningar och locka sparsamt.. Alltså borde denna tingest funka.. Den och den här gula mojen från gamecalls, fipplade på den här om dagen och den verkar ju kul.. Helst skulle jag dock vilja få tag på något som prickar muspipet rätt, den här bälgen från Parker Hale eller vad det nu stod på den som finns på gamecalls duger inte ens nästa.. Mvh!
Publicerat Februari 11, 200917 yr Parker Hale pipet är å andra sidan en skitbra bock tuta, tre till fem stenhårda tryck hela vägen är exakt som en gets hetsläte, har man inte haft revirbocken i röven tidigare så kommer han då, den 3 aug 2007 under rävjakt blev jag nästan översprungen av lokalbocken. /C