Publicerat Februari 11, 200917 yr Vad använder vi handladdare för smörjmedel när vi kalibrerar hylsor? Jag kör med Ricinolja - "bra till hylsan och magen lättkalibrerat hela dagen" Raggarö
Publicerat Februari 11, 200917 yr Jag kör med något slags vax som man ska smörja in kängorna med BTW. mycket trevligt med den nya handladdnings avdelningen. // Gabbe
Publicerat Februari 11, 200917 yr Vad använder vi handladdare för smörjmedel när vi kalibrerar hylsor?Jag kör med Ricinolja - "bra till hylsan och magen lättkalibrerat hela dagen" Raggarö Funkar det bra med det? Är det svårt att få dom rena efter en sån behandling?
Publicerat Februari 12, 200917 yr Funkar det bra med det? Är det svårt att få dom rena efter en sån behandling? Jag kör också med det, det är inte så svårt att få rent. Kan tänka mig att det funkar kanon att tumla bort det också. Ricinoljan är bra att kalibrera med och för att den löser krutsotet jättebra.
Publicerat Februari 12, 200917 yr Jag kör med Hornady Unique case lube efter rekommendation ! samma här fast recinolja till halsarna.
Publicerat Februari 12, 200917 yr Jag använder RCBS den vita flaskan med grön text och vad jag minns så har jag inte provat någon annan så kan inte säga om den är bra eller dålig Bara att den fungerar och en flaska räcker till åtskilliga tusen skott så att söka någon billigare är väl ingen hög prio
Publicerat Februari 12, 200917 yr Författare Funkar det bra med det? Är det svårt att få dom rena efter en sån behandling? Tycker att det fungerar bra, bytte till ricin eftersom jag tröttnat (bokstavligen) på LEE´s tandkräm dessutom fastnade hylsor. Inga som helst problem att få bort ricinolja efeter kalibrering. Det följer med ytterligare en fördel: Apotekstanternas min när man ska ha 2 flaskor på stört. Önskar nästan att det vore mindre drygt...... Raggarö
Publicerat Februari 17, 200917 yr Jag använder imperials wax, jag tror det står redding på burkarna nu. Det är det bästa jag använt hitills, grymt bra smörjning och bara att torka av. Mvh Rikard
Publicerat Februari 25, 200917 yr Jag använder RCBS den vita flaskan med grön text och vad jag minns så har jag inte provat någon annan så kan inte säga om den är bra eller dålig Bara att den fungerar och en flaska räcker till åtskilliga tusen skott så att söka någon billigare är väl ingen hög prio Samma lika hära, toknöjd.
Publicerat Maj 3, 200917 yr jag använde vacilin sist, man fick torka lite mer men... Lee skickade med ett konstigt grejs som jag inte gillar. det känns i själen när halsen passerar vertyget med lee-smörjet.
Publicerat Maj 4, 200917 yr Jag kör med Ratema Unimate, ett oljefritt vattenlösligt smörjmedel för ex gängning. Den typen av smörjmedel används ofta till drag operationer . Funkar enormt bra. Men då kör jag den tjockflytande på flaska. Någon säger sig ha fått hylsa som fastnat efter sprayvarianten. Bara för att demonstrera så har jag vid några tillfället helkalibrerat 30-06 och 8x57 med ett finger på spaken.