Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Nya bössan hemma!

Featured Replies

Publicerat

Fick hem min nya investering innan jag åkte på jobb. En Remmy 700 BDL 222. Alfie var vänlig att skicka en länk på den från Blocket och jag slog till direkt. Ringde killen och frågade skick och allt det där vanliga. Han sa att den var i bra skick.Förra ägaren hade köpt två askar Norma ammo i samband med bössköp. 17 st av dom 40 var förbrukade :D Nån som kommer ihåg då Norma tog 49 spänn för en patronask :lol: Siktet köptes nog i den vändan också, en Weaver 4 ggr fast.

Nåväl, efter paketet anlänt Kallax så öppnades det och jag kan säga att killen ljög då inte om skicket, bössan är fan som ny. Bilder kommer när jag kommer hem. Då får ni se att jag inte skojar. Den är i bättre skick än den 358 NM jag köpte som hade avfyrats hela 2 ggr under sin livstid.

Hur som helst så är det ju svårt att ha en bössa i orginalskick :rolleyes: Tänkte därför göra följande med den: riva om orginalpipan till 221 Rem FB, blir en pipa i 6mmx45 efter ha läst om Henrik´s lovord om den så har jag läst på lite om kalibern och den verkar väldigt vettig.

Sen blir det en 3:e pipa i 300 Whisper som verkar vara en riktigt rolig skapelse. För dom oinvigda så är det en 221 Rem FB uppneckad till en 30 cal. Meningen med den är att skjuta tunga kulor i subsonicfart men går alldeles utmärkt att jaga upp tex en 110 gr v-max till omkring 700 m/s, kanske lite mer än så också. Kommer även bygga en ljuddämpare till den. Funderar ju på en SAI dämpare men om jag bygger en själv så kan den göras smidigare pga den lilla krutmängden i patronen.

Lägger in en liten jämförelsebild.

Pq1UAO4A.jpg

Kommer göra en projekttråd om bygget ifall intresset finns av det.

Publicerat
Kommer göra en projekttråd om bygget ifall intresset finns av det.

Let's do it! :rolleyes:

Publicerat
Let's do it! :rolleyes:

Kan bara hålla med föregående talare... :lol:

Publicerat
  • Författare

Ok, 2 intressenter räcker för mig ;) Rivaren till 6x45:an är beställd med throat för 85 gr kulor, kommer nog om en 3 veckor eller nåt sånt. Men så fort jag kommer hem så startar bygget med riktning av låda och slutstycke så då kommer det bilder.

Publicerat

Det var hemskt vad rapp du var med att bygga, ser fram mot detta projekt.

3 Pipor till samma vapen, gängar du av och på dom smidigt?

/Lasse

Publicerat
  • Författare

/Lasse

Ska inte va nåt problem med bytena mellan pipor. Men så ofta kommer jag inte byta. 6x45 kommer bli jaktbössa från aug tills rävjakten slutar sen åker whisperpipan på under sommaren.

Publicerat

/Lasse

Publicerat
  • Författare

/Lasse

Dubbelpost med drygt 2 timmars mellanrum, det var nåt nytt rekord tror jag ;)

Publicerat

Kul projekt :D

BILDER!!! ;)

Publicerat

Detta blir till att följa med spänning...

Publicerat

Instämmer med de andra.

Detta ska bli kul att följa.

Och du Eskimo1, glöm nu för allt i världen inte att man aldrig kan ta för mycket bilder under arbetets gång...... Plåta på och släng ut här. Minsta lilla sak du gör så ta ett kort och lägg ut. Har själv varit dålig på detta vid mina projekt :lol:

MVH/Jocke