Publicerat Februari 11, 200917 yr Jag ska göra skjutprovet i vår och behöver en bössa. Svärfar köper den tills provet är klart och licensen skickad och godkänd och skriver över den på mig. Vill ha "min egen" bössa när jag skjuter som jag har vant mig vid. 2 krav: #1; Billig #2; Lätt Vad ska jag ha?? Edit: Kal. 12
Publicerat Februari 11, 200917 yr Jag ska göra skjutprovet i vår och behöver en bössa.Svärfar köper den tills provet är klart och licensen skickad och godkänd och skriver över den på mig. Vill ha "min egen" bössa när jag skjuter som jag har vant mig vid. 2 krav: #1; Billig #2; Lätt Vad ska jag ha?? Edit: Kal. 12 Ingen enkel fråga... 1. Bestäm/ta reda på budget. 2. Åk till en vapenhandlare och säg: Vad har ni för hagelbockar för x pengar? 3. Känn på de vapen han har i din prisklass 4. Skriv här igen med de tre bössorna som kändes bäst så kan vi hjälpa dig över sista hindret Att ett vapen passar skytten går inte att mäta i pengar. Har man tur hittar man en fin billig bössa som passar som en gud. Har man otur köper man en dyr bössa som senare inte visar sig passa alls... (det har jag gjort mer än en gång...) Vad skall du ha den till? Lerduvor, Jakt eller både och?
Publicerat Februari 12, 200917 yr Författare Vad skall du ha den till? Lerduvor, Jakt eller både och? Både och. Ja, ja tro ja få ta å åka ner på Norrländska (jakt.se dom har lite beg. också TROR jag?) och känna mig för som du sa! Men det är inte dags för skjutprov än på ett tag. Vita guldet måste bort först
Publicerat Februari 12, 200917 yr Både och.Ja, ja tro ja få ta å åka ner på Norrländska (jakt.se dom har lite beg. också TROR jag?) och känna mig för som du sa! Men det är inte dags för skjutprov än på ett tag. Vita guldet måste bort först Jag skulle satsa på en begagnad bock med utbytbara choker. Man får betydligt mer bössa om man köper begagnat än om man köper en ny. Kul att köpa första bössan!!! Lycka till
Publicerat Mars 6, 200917 yr .........2 krav: #1; Billig #2; Lätt ........ Ärligt talat kan du som regel aldrig kombinera just de två...... Bra och billig - ja, tung och billig - ja, men lättviktare om de ska vara nått att hänga i julgranen är i princip alltid dyr i jämförelse..... /Tobias Hassel
Publicerat Mars 6, 200917 yr Sen beror det ju på vad DU tycker är lätt............. En normal bock väger ju strax över 3 kg, inte direkt tungt tycker jag. För lätta bössor kan ju vara mer svårskjutna och felbalanserade, men det är ju en fråga om tycke och smak.