Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Är inte vikten lite överdriven???

Featured Replies

Publicerat
  • Författare
Det svin han sitter på väger då fan inga 200 kg. Skulle tippa 85-100 kg

Jag tänkte väl det. Man har då sett så mycket bilder på svin utan att skjutit något ännu men att det svainet skulle väga 200 kg vill jag som inte tro på. <_<

Publicerat

Men det stod att det var påskjutet... Kanske var mycket bly idet..

Sedan gillar jag inte riktig bilder där folk sitter på det fälda djuret. tycker nog att man kan visa även döda djur lite respekt.

Publicerat

Ja, inte tror jag det där väger några 200 kg i alla fall...

Bild på 90 kg's gris med en normalstor jämthane sittandes bredvid

081102_020.jpg-Tyson-2.jpg

Tvivlar på att det skiljer 110 kg mellan dessa grisar ;)

Sedan en annan sak som jag reagerade lite på var detta uttalande:

"Tina hade fått stopp på grisen och när det gick till attack mot henne så sprang hon till mig för att jag skulle kunna skjuta, berättar Stig.

Hundar som blir attackerade av vilt (oavsett viltslag) springer till ägaren av en orsak och inte är det då för att ägaren ska kunna skjuta :D

Publicerat

Jämta.. är fan inte helt säker på att du har rätt... eller fel av mej! Säker på att du har rätt i många fall men det finns undantag. Kompisens grålle står på behörigt avstånd och ståndar och det är inte förrän husse är nära och kan skjuta som jycken går in på allvar för att jävlas med grisen. Resultatet är ett utfall och det vet jyckarna med lite erfarenhet att det är bra för då smäller det ofta typ..

Ingen som reagerade på hans sista uttalande?

"- Jag hann bara fundera på om hon skulle ge sig på mig eller på hunden. Ett svårt skadat vildsvin kan bli farligt så det är klart att man har respekt."

De kan fetglömma 200 kg, speciellt om det är en hon.. men tja vad annat är att vänta när det är Sexpressen eller Aftonblasket som avses?

Såg dock ut som det var en knöl där betarna sitter så det kanske var en med snopp iaf..

Mvh!

Publicerat

visst det är en stor gris, ( i mina ögon iallafall) men det jag tror som har hänt som man ser med den väldigt proffesionella journalistiken i sverige är enkel felskrivning/nånting, gubben kan ju ha sagt grisen vägde 120 vilket den väldigt bra kan göra .

och skribenten bara missupfattat eller vill bara pröjsa på lite med för att få storyn att "sälja " mera.

kasta inte några stenar förren man vet vad som har hänt, sen då man har klar bevis så stena skiten ur jäveln ;):D

Publicerat

OJ,

helt plötsligt inser jag vilka monstergrisar jag skjutit... måste ha vägt 300-400 kg eller så...

Publicerat

Man kan nästan tro att personen som uppskattade vikten på grisen även sysslar med fiske?

:D

Publicerat
  • Författare
OJ,

helt plötsligt inser jag vilka monstergrisar jag skjutit... måste ha vägt 300-400 kg eller så...

Haha! Finns det så stora svin i Sverige, frånsett politiker??? :blush:

Publicerat
Haha! Finns det så stora svin i Sverige, frånsett politiker??? :lol:

Finns ett svin 10 km från där jag bor som sköts ifjor. 260 kg opassad vikt. Dokumenterat. Iof. en bit till 300

Publicerat

Runt 90 borde den väl väga, kanske något mer..

Men som sagt, Sexpressen vars löp i detta nu toppas av något som hänt eller inte hänt på Lets Dance leder väl inte ligan när det gäller saklighet direkt.

Varför kan folk inte ge fan i att köpa skiten så det kunde självdö?

Mvh!

Publicerat

:lol::lol::lol::lol:

Var ju tvungen att kolla, givetvis toppade Carl-Jans "Jyckdräkt" Sexpressens löp.. Wow..

Mvh!

Publicerat
  • Författare
Finns ett svin 10 km från där jag bor som sköts ifjor. 260 kg opassad vikt. Dokumenterat. Iof. en bit till 300

Ok! :lol: Det måste vara ett redigt svin! :lol:

Publicerat

Den kanske vägdes med gubben sittandes på grisen...

Man kanske skulle bli journalist. Verkar ju inte vara så svårt, bara att använda fantasin när kunnskaperna inte räcker till.

Stavning och gramatik är jag redan tillräckligt usel på i alla fall.

Publicerat

Att grisen inte väger några 200kg är vi väl alla överens om.

Men är det ingen mer än jag som undrar vad historien gör i en rikstäckande kvällstidning?

Men de trodde väl att det kunde sälja något blad till. :lol:

Publicerat
Att grisen inte väger några 200kg är vi väl alla överens om.

Men är det ingen mer än jag som undrar vad historien gör i en rikstäckande kvällstidning?

Men de trodde väl att det kunde sälja något blad till. :D

Okej att expressen inte säljer lika mycket som aftonbladet,

Men de visar ju på en stor desperation på tidningen.. hehe..

Jag hade blivit jätte förvånad om dom äns hade skrivit 150 kg. max 90 - 110.

Kanske om den hade hunnit med frukost.

Rolig berättelse.. =) men men.. jag vet hur en 150 kg gris ser ut i mörkret när den va arg o påskjuten med en 9,3`a

synd att man inte har skaffat sej en kamra som man kunde ha på bössan. =) eller på huvudet.

Publicerat

jag tror dom vägde hunden :P

Publicerat

Men hallå, gubben e ju 3,5 meter lång. Det e därför grisen ser så liten ut..... ha ha ha :P

Publicerat
Men hallå, gubben e ju 3,5 meter lång. Det e därför grisen ser så liten ut..... ha ha ha :P

:D

Publicerat
jag tror dom vägde hunden :D

Tror inte de kommer upp i 200kg även om de vägde hund, gubbe och gris.

:P

Publicerat
Men det stod att det var påskjutet... Kanske var mycket bly idet..

Sedan gillar jag inte riktig bilder där folk sitter på det fälda djuret. tycker nog att man kan visa även döda djur lite respekt.

Jag håller med helt och fullt.

man skall visa respekt för döda djur.

Bra innlägg Stene...