Publicerat Februari 14, 200917 yr Om kulan svampar om man tejpar över pipan för att hindra ev snöpackning?
Publicerat Februari 14, 200917 yr Jag tejpar alltid pipan vintertid. Jag brukar använda frystejp eller vit maskeringstejp. Annars går det bra med gladpack eller en plastpåse som man tejpar fast.
Publicerat Februari 14, 200917 yr jag tror att tejpen lossnar innan äns kulan kommit ur loppet. Men oavsett så kan jag med 99,999% säkerhet säga att en tejp bit inte kommer att orsaka att kulan skulle svampa. Låter helt enkelt otroligt.
Publicerat Februari 14, 200917 yr jag vet, men jag skriver tror, att tejp eller annat snöhinder kommer spricka upp innan kulan når fram, trycket antingen från otät pipa eller luften kulan packar till framför sig kommer att flytta på tejpen. bara luften framför kulan kommer förmodligen packastill trycket 10 bar. /kalle
Publicerat Februari 14, 200917 yr Jag har använt svart eltejp över mynningen vintertid och det har bara blivit ett hål i tejpen efter kulan/haglerna.
Publicerat Februari 14, 200917 yr kan ju vara 5:te o säga nej , går bra att använda tejp lufttrycket blåser iväg tejpbiten innan kular når den
Publicerat Februari 14, 200917 yr Jag väljer sex som säger att kulan inte blir deformerad av tejpen. Tejpen släpper säkert innan kulan går genom den men den kan ändå påverka träffläget något så gäller det tex. toppjakt gäller regeln som med allt nytt att prova själv på banan!
Publicerat Februari 14, 200917 yr Berorende på öppna riktmedel och pipans diameter så kan också använda sig av en ballong. De avlånga är perfekta för ändamålet och så retar det alltid nån med en rosa ballong på pipan
Publicerat Februari 14, 200917 yr Berorende på öppna riktmedel och pipans diameter så kan också använda sig av en ballong. De avlånga är perfekta för ändamålet och så retar det alltid nån med en rosa ballong på pipan man kan också använda en sak med kletig klinig förbehandling i mycket segt gummi. det retar många!