Publicerat September 30, 200520 yr Hej...vill bara skriva av mig...jag och en polare var å skulle skjuta ner lite änder ikväll...men icke sa nicke...fick två fantastiskt fina lägen...vad händer...jo, nån form av totalt hjärnsläpp...svingar förbi och förbi och förbi och har pipan en bit framför anden och svingar och svingar och kommer på..vafan kanske man ska trycka av också...BOM såklart, anden skrattar och flyger vidare...självförtroende sänktes med 50%...jaja tänkte jag nu kan det inte bli värre...hehe gissa hur fel jag hade...ca 10 min senare kommer ett liknande läge...då tänkte jag att nu jä**ar ska jag trycka av så fort jag har passerat näbben..drar till utav bara f*n...passerar näbben...PANG...öhhh den föll inte ???...PANG...men va faa...PANG.. den flyger vidare tillsammans med mina åtestående 50% av självförtroende :'( :'(.. Har ni varit med om nå liknande skriv gärna å berätta...så kanske jag får tillbaka lite av mitt självförtroende Ha de bra å sov gott /Fredde
Publicerat Oktober 1, 200520 yr verkar som du tänkte för mycket på att trycka av andra gången och helt sonika stannade upp i skottögonblicket å då blev det en bom bakom fågeln. Detta fenomen händer ofta med Beccaccia, haver förtröstan jag kan befria dig från denna usla bössa för låt säga en femhundring? ;D
Publicerat Oktober 1, 200520 yr Krossa fler lerduvor under sommarens vackra himmel. Själv försöker jag vara på banan 2 ggr i veckan. Det hjälper.
Publicerat Oktober 1, 200520 yr Författare Krossa fler lerduvor under sommarens vackra himmel.Själv försöker jag vara på banan 2 ggr i veckan. Det hjälper. Jag gör ju de...minst en kväll i veckan 2-3 serier skeet och en serie trap / kväll... men man har ju bra kvällar och dåliga kvällar...igår var nog den sämsta kvällen någonsin... ;D jaja det kommer fler chanser. verkar som du tänkte för mycket på att trycka av andra gången och helt sonika stannade upp i skottögonblicket å då blev det en bom bakom fågeln. Detta fenomen händer ofta med Beccaccia, haver förtröstan jag kan befria dig från denna usla bössa för låt säga en femhundring? ;D Njaaa...men jag kan lungt säga dig att den var billig igår ;D
Publicerat Oktober 1, 200520 yr jag hade en rolig kväll igår, när jag kom ut iskogen, tänkte gå efter lite orre som jag har stött flertal gånger på ett ställe och vissla lite järpe, då när jag bryter bössan så låter det "klick", fast på ett fel sätt..kollar ner, ser ena slagstiftet sticka ut flera mm och är löst som fan..då var man jätteglad kan jag säga.....
Publicerat Oktober 1, 200520 yr Hej...vill bara skriva av mig...jag och en polare var å skulle skjuta ner lite änder ikväll...men icke sa nicke...fick två fantastiskt fina lägen...vad händer...jo, nån form av totalt hjärnsläpp...svingar förbi och förbi och förbi och har pipan en bit framför anden och svingar och svingar och kommer på..vafan kanske man ska trycka av också...BOM såklart, anden skrattar och flyger vidare...självförtroende sänktes med 50%...jaja tänkte jag nu kan det inte bli värre...hehe gissa hur fel jag hade...ca 10 min senare kommer ett liknande läge...då tänkte jag att nu jä**ar ska jag trycka av så fort jag har passerat näbben..drar till utav bara f*n...passerar näbben...PANG...öhhh den föll inte ...PANG...men va faa...PANG.. den flyger vidare tillsammans med mina åtestående 50% av självförtroende .. Har ni varit med om nå liknande skriv gärna å berätta...så kanske jag får tillbaka lite av mitt självförtroende Ha de bra å sov gott /Fredde Gick ju inte bättre för oss ikväll hlr (tack vare mig) ....... vi satt med vadarbyxor väl cammouflerade i hukad ställning med vettarna 20-25meter ut... jag såg aldrig vettarna pga gräset när jag hukade mig, och plötsligt dyker det upp 2 änder som är påväg att slå för vettarna. Duktig som jag är missbedömer jag avståndet REJÄLT och smäller på ena anden 2 skott, anden markerar träff och flyger vinglandes långt bort utom synhåll... :-[ :-[ Hur stor chans är det att en skadskjuten and klarar sig?? Undra hur många "bommar" som egentligen är dåliga träffar??
Publicerat Oktober 1, 200520 yr Författare jaaa du Macke...imorrn då plockar vi dom...nu när vi har den rätta taktiken vad gäller gömsle 8)
Publicerat Oktober 6, 200520 yr vart ännu en skitkväll i kväll......var ute vid älven i ca 1,5 timmar,,....sköt en kråka när jag kom diit ....sen var det dött....såg ossit.... :'(.....blir nog avan nästa....