Publicerat Februari 15, 200917 yr Hej! Jag har varit gäst på detta forum i ca 1 år nu. Tyckte det var dags att börja bidra med något också. Började jaga med fadern så fort man kunde följa med över stock o sten. Vi hade taxar vilka vi jagade mast rådjur med. en av dessa fick följa med när jag flyttade ut. Har sedan dess även haft en beagel som skulle bli har piska. Rå renheten var inga problem men han ville ej skalla om haren var ur synhåll. Något enerverande med en hund som gör det mesta rätt men ej skallar. Speciellt god upptags förmåga jagade några gånger i 2 decimeter ny snö och han lyckades resa. 04 drunknade han och jag bestämde att jag skulle ha ett hund fritt år. Jagade resten av den sesongen med mycket kortdrivare mest tyskar och wachtlar. När våren kom bröts löftet till sambon om hundfritt år och en wachteltik inskaffades. Hon har gått hygligt och speciellt råjakt. Hon håller i om det buktar och släpper inom 5min om det drar iväg.Gris jagade hon bra tills hon fick en reva från bröstbenet till mitt på revbenen. Nu skall det va ettåringar om hon skall jaga dom. Större blinkar hon för. Jag har en wachtelvalp också ca 9mån tidig jakt blev det. Skjutet både älg,rå och räv för han dock ej jagat mycket med honom bara haft tur de gånger vi släppt han. Är 30 år sambo och två barn på 7 och 8 år. Dessa har tagit mycket tid från min fritid men de sista åren känns det som det lättat betydligt. Nu har jag börjat lobba för att dom ska börja hänga på farsan. Vi har mest jagat fågel och de har tyckt det varit spännande.
Publicerat Februari 15, 200917 yr Välkommen. Kul med ytterligaren en smygtittare som har "klivit ur garderoben" och blivit medlem.
Publicerat Februari 15, 200917 yr hej och välkommen hit roligt att ytligare en smygtittare vågade öppna dörrarna till friheten
Publicerat Februari 15, 200917 yr Författare välkommen du! Tack så mycket alla! Har nelly haft närkontakt schaman?
Publicerat Februari 16, 200917 yr Välkommen, kul med fler smålänningar och inte bara ståkhålmare och norrlänningar .