Publicerat Februari 16, 200917 yr Hej! Ny här, ska skriva ihop en presentation någon dag, när jag orkar:) Hoppas på lite nya vänner att panga lerduvor och kanske jaga lite med.. Nu till saken, fått en liten slant över och funderar på en fabriksny bock. Har idagsläget en Browning 425 som iofs passar skapligt, men skulle vilja göra första märkena själv och få något nostalgiskt i blicken om 40år när finbössan kommer fram. Dumt javisst.. Kollar väl mest på en 525a och Berettas nya Perennia. Någon som testat en sån? Cynergi är inte heller ointressant, men läste något om att de hade lätt för att bli lite glappa. Är det fortfarande så? Även 686 serien är ju fin, och lite billigare än Perennian, vilket inte gör något då den är aningen dyr. Vad hade ni valt, om vi förutsätter att de alla passar lika bra? Bössan ska användas flitigt på banan och förhoppningsvis lika frekvent i skogen. Mvh och tack på förhand
Publicerat Februari 16, 200917 yr Hej!Ny här, ska skriva ihop en presentation någon dag, när jag orkar:) Hoppas på lite nya vänner att panga lerduvor och kanske jaga lite med.. Nu till saken, fått en liten slant över och funderar på en fabriksny bock. Har idagsläget en Browning 425 som iofs passar skapligt, men skulle vilja göra första märkena själv och få något nostalgiskt i blicken om 40år när finbössan kommer fram. Dumt javisst.. Kollar väl mest på en 525a och Berettas nya Perennia. Någon som testat en sån? Cynergi är inte heller ointressant, men läste något om att de hade lätt för att bli lite glappa. Är det fortfarande så? Även 686 serien är ju fin, och lite billigare än Perennian, vilket inte gör något då den är aningen dyr. Vad hade ni valt, om vi förutsätter att de alla passar lika bra? Bössan ska användas flitigt på banan och förhoppningsvis lika frekvent i skogen. Mvh och tack på förhand Hej Bender och välkommen hit! Jag är Browning rakt igenom så därför lär mina tips dra åt det hållet Cynergy är inte jag heller imponerad av så den går bort direkt. Själv är jag en sucker för gamla B25, men då drar det iväg rätt rejält i pris... Jag har tittat på de nya B625:orna och jag har lite blandade åsikter... De har inte samma finish som t ex B325:orna hade på 90-talet om man inte går upp i grade... Har du tittat på GTs? (om du är intresserad av en sportingbössa...) Efterföljaren till min GTi plus Ultra Sporter. Mycket trevlig bössa! Jag tycker definitivt att du skall satsa på Invector plus och inte den kortare varianten. Själv jagar jag bara med en sportingbössa och har inget behov av någon annan bössa. Annars är det viktigaste att du är nöjd med infattningen och balansen i bössan, modellen är mindre viktig. Mer Browning åt folket! Mvh
Publicerat Februari 16, 200917 yr Författare Jo..vanliga invector har jag i 425an, men inte förstått skillnaden från plus. Så plus är längre? Tips på var man hittar en ny GTS? Och 625an finns med på Brownings amerika sida, men inte på browning int..var hittar man en sån? Gillar Browning med
Publicerat Februari 16, 200917 yr Tja kolla på en SKB, idag skulle jag hävda att de gör de roligaste bockarna i dag. Smidiga och rappa, annars är en Flodman eller en F3 ett kul alternativ. Browning hade sin moderna peak i 325 efter det har det bara gått soikrakt utför..... Men en äkta B25 är jäkligt välgjord på en nivå vi bara kan drömma om i dag. Så om jag varit i dina kläder skulle jag ta en tidigt Browning (325 med fasta choker eller tidigare) eller SKB, lämna in den för en totalrenovering, låta göra en ny stock efter mina egna mått. Dagens moderna produktion ligger höstlängder efter de lite äldre, i synnerhet som de lite äldre kostar en spottstyver i dag. /Tobias Hassel
Publicerat Februari 16, 200917 yr Författare Tja kolla på en SKB, idag skulle jag hävda att de gör de roligaste bockarna i dag. Smidiga och rappa, annars är en Flodman eller en F3 ett kul alternativ. Browning hade sin moderna peak i 325 efter det har det bara gått soikrakt utför..... Men en äkta B25 är jäkligt välgjord på en nivå vi bara kan drömma om i dag.Så om jag varit i dina kläder skulle jag ta en tidigt Browning (325 med fasta choker eller tidigare) eller SKB, lämna in den för en totalrenovering, låta göra en ny stock efter mina egna mått. Dagens moderna produktion ligger höstlängder efter de lite äldre, i synnerhet som de lite äldre kostar en spottstyver i dag. /Tobias Hassel Skb är inte så dumma, klämde på en sån innan det vart min 425a, men jag vet inte, kändes som den passade sådär..utan att provskjutit då. Någon som kollat in Perennian än? Verkar ruggit fin..