Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Vikt på kolvar?

Featured Replies

Publicerat

Nu har jag letat runt lite här och där efter mer ingående information ang olika syntetstockar.

Har ju hittat McMillans uppgifter etc, men söker nu uppgifter om Houge , Bell and Carlson etc. Och visst kan jag maila och fråga, men tänkte att jag får ett snabbare svar genom att fråga de kunniga här? :wacko:

Publicerat
Nu har jag letat runt lite här och där efter mer ingående information ang olika syntetstockar.

Har ju hittat McMillans uppgifter etc, men söker nu uppgifter om Houge , Bell and Carlson etc. Och visst kan jag maila och fråga, men tänkte att jag får ett snabbare svar genom att fråga de kunniga här? :wacko:

Finns det ingen info på deras hemsida? Annars lär du få många svar beroende på vilka kolvar alla har.

Publicerat

En Husqvarna originalkolv till en mod 146 i vacker tålig valnöt med en 25mm pachmayr bakkappa väger 750g

:wub::lol::lol:

Publicerat
  • Författare
Finns det ingen info på deras hemsida? Annars lär du få många svar beroende på vilka kolvar alla har.

Nope, inte vad jag hittat ännu iaf... Kanske inte helt användarvänliga alla gånger.

Men jag kan förtydliga:

Är det någon som känner till en sammanställning av vikt på syntetkolvar, så som Houge, Bell&Carlson i olika modeller och till olika vapensystem?

Publicerat

Har en Houge kolv på min HVA640 om du vill kan jag skruva loss och väga den.

Publicerat
  • Författare
Har en Houge kolv på min HVA640 om du vill kan jag skruva loss och väga den.

Villel du göra dig det besväret så bara bugar jag och bockar.. :) Gärna om du vet modellen på stocken också?

Publicerat
Villel du göra dig det besväret så bara bugar jag och bockar.. ;) Gärna om du vet modellen på stocken också?

965g vägde den, då har jag kapat den ca.8-10mm men också plastbäddat den, så vikten borde ligga runt 960g.

Modellen är den pelarbäddade tror den bara heter Hogue overmolded. http://www.midwaysverige.com/apps/eproduct...leItemID=480661

Finns även helbäddad med alu.block men jag använder min till drevjakt och till det tycker jag den duger alldeles utmärkt.