Publicerat Februari 16, 200917 yr funderar på en ny bössa till sambon kan nån hjälpa mig med lite förslag kaliber 308win, lätt å smidig, syntet å inte allt för dyr..prisklass 7-9000 baktanken är ju att även jag ska ha lite nytta av den...
Publicerat Februari 16, 200917 yr http://www.ahnovapen.se/ Här finns en Tikka m76 lyx för 4500 spänn, då har du råd med en syntetstock också om inte trä duger
Publicerat Februari 16, 200917 yr En Remington 700 SPS kanske? 6900:- ny på Torsbohandels. Eller en 700 SPS DM (löstagbart mag) för 7900:- också den ny. Har en 700 SPS DM i 30-06 som jag är nöjd med. Trevlig bakkappa. /Per
Publicerat Februari 16, 200917 yr Kan bara instämma Brorsan har en tikka T3 Lite som jag testat å den är mysig riktigt härlig så den är ett riktigt bra alternativ
Publicerat Februari 16, 200917 yr Remington 700 ADL, Kaliber 30-06 [6712150 6725] 4.995kr (Fraktfri leverans) http://www.lovangersmaskin.se/jarn/ Mvh Anders Hj
Publicerat Februari 16, 200917 yr Köp en tikka t3 battue light det har jag gjort smidig och lätt bra balans och trycket är bra och går att justera lätt.
Publicerat Februari 16, 200917 yr funderar på en ny bössa till sambon kan nån hjälpa mig med lite förslagkaliber 308win, lätt å smidig, syntet å inte allt för dyr..prisklass 7-9000 baktanken är ju att även jag ska ha lite nytta av den... Joo, detta inget lätt val (ivriga forumister vill nog ha sgat annat). Vill du ha (Sambon) en fin bössa till det priset nu nämner så hade jag satsat på en tikka eller en remington. Bägge modellerna finns ju i massvis och det är inget tvivel om att det är bra vapen. 308 tikka t3 eller en fin remington sps så behöver du aldrig byta vapen.
Publicerat Februari 17, 200917 yr Ingen som ser en äldre manlicher som ett lämpligt vapen till en kvinna, dels är de vackra, viktigt för kvinnor dels är det frågan om valnöt och blånerat stål, viktigt för alla slutligen är de prisvärda och skjuter inte sällan otroligt bra. Nej jag menar inte en helstocksvariant. /C
Publicerat Februari 17, 200917 yr Gumman min har en remington sps youth. just youth modellan är gjord för lite kortare personer. kortare kolv, tjock bakkappa och lätt. Nu är den väl inget under av pressisions arbete utan en helt vanlig remington med plastkolv. mvh Rikard
Publicerat Februari 17, 200917 yr Annars så kommer inte min sambo riktigt överens med sin ruger 77 ss den är kortad, bytt trycke till timney, kaliber 308w ,skjuter fina träffbilder men som sagt hon kommer inte överens med den och bäst av allt den finns utanför piteå pm:a mig om intresse finns
Publicerat Februari 18, 200917 yr Titta på en Kimber 84 i 308, smidigare bössa hittar du inte. (2,8kg med kikare väger min) Be att få provskjuta, jag har sett lite olika resultat i tidningarna, men min skjuter mycket bra och är en dröm att bära. /kalle
Publicerat Februari 23, 200917 yr Författare hon får vänta med bössan...köpte en ny spis åt henne förra veckan
Publicerat Mars 4, 200917 yr hon får vänta med bössan...köpte en ny spis åt henne förra veckan Tjena, Om (läs när) hon tröttnar på spisen vet jag var det står en FFV-Husqvarna 1900 (Svensktillverkad) 6,5x55 för moderata 4.500:- lätt & smidig träkolv som vilken "Bysmed" som helst kan ordna längden på efter önskemål. Lätt & snabb repeterad så det förslår & mekanism som de flesta känner. Jag har själv nästan hela garderoben full med 1900 så jag har redan gjort mitt val. :D Det blir mycket ammunition eller bra sikte för resten av pengarna upp till dina 9´:-. :P Pm:a om det kan vara något. Mvh Patrick