Publicerat Februari 17, 200917 yr Samlade forumister, jag sitter och tittar på ett köp av 22:a, är sedan tidigare bortskämd med löjligt bra trycke och ergonomi från en annan Annie en model 54 skidskytte och funderar nu på om jag kan nöja mig med med något alternativ. Är en CZ 452/3 Varmint så pass bra och välskjutande samt vettigt tryck att man kan se den som ett substitut? Finns det någon annan tillgänglig bössa som motsvarar dessa två ovan. Under det att jag hade min tidigare 22:a insåg jag att 100 och 200 meters skytte med 22:an är inte bara möjligt utan även lärorikt för skytte på längre håll, snål som man är ser jag en möjlighet att träna på riktig långhållsskytte på 200 meter med en 22:a. Alternativ/invändningar mot den tänkta modellen, det kan sägas att den är rejält kort och kompakt samt skulle komma att ha en 4-16 sikte eller liknande på sig för att kunna användas på ett bra sätt även till viss jakt. Hälsningar Christian