Publicerat Februari 17, 200917 yr Jag letar en blivande kull finskstövare nu under vår/sommar helst i Norrbotten efter duktiga harhundar... Tänkte försöka få in en ny hund i min fars hem,,,då det varit tomt sedan förra våren. han har inte kunnat ta en valp nu pga jobb där han reser endel, men har nu tänkt erbjuda stöd och dela vårdnaden...och på så sätt få honom i köpar tagen=) Hösten är sig inte lik utan klingande drev. så om ni vet av just "finskstövar kull" som landar härikring kan ni höra av er. Mvh jonas
Publicerat Februari 17, 200917 yr Jag letar en blivande kull finskstövare nu under vår/sommar helst i Norrbotten efter duktiga harhundar...Tänkte försöka få in en ny hund i min fars hem,,,då det varit tomt sedan förra våren. han har inte kunnat ta en valp nu pga jobb där han reser endel, men har nu tänkt erbjuda stöd och dela vårdnaden...och på så sätt få honom i köpar tagen=) Hösten är sig inte lik utan klingande drev. så om ni vet av just "finskstövar kull" som landar härikring kan ni höra av er. Mvh jonas Kolla med Viktor Medström i Nikkala. Eller Leif Bäckström (Solstrimmans kennel). Båda dessa ser riktigt intressanta ut. Viktors Tik Bella drev skjortan av ett stort gäng hundar på Haparandas internationella jaktprov och Solstrimmans tik (Kilbackens Raju-Sari blev SM 2:a i år. Dom har fina kullar på gång. Flera andra åxå... Bara kolla norrbottens stövarklubbs hemsida.. http://www.norrbotten-stovare.se/torget.htm Eller valpannonserna på finska stövarklubbens eller svenska finskstövarföreningens hemsida. Det är bara börja ringa och kolla och prata med folk för att få en bättre bild av hundarna....
Publicerat Februari 17, 200917 yr Författare perfa! ska kolla upp länken ,och sedan presentera ett par förslag för farsgubben får vi se vad som händer=) han har sagt att han ska vänta på pensionen,,,men ska sätta ett par giller i huvudet på han. Tack för svaret Kråkan
Publicerat Februari 18, 200917 yr perfa! ska kolla upp länken ,och sedan presentera ett par förslag för farsgubbenfår vi se vad som händer=) han har sagt att han ska vänta på pensionen,,,men ska sätta ett par giller i huvudet på han. Tack för svaret Kråkan Kör hårt! kolla gärna på finska stövarföreningens hemsida. Finns ett reportage om Viktors tik där under månadens hund...
Publicerat Februari 18, 200917 yr Författare Kör hårt! kolla gärna på finska stövarföreningens hemsida. Finns ett reportage om Viktors tik där under månadens hund... ska kika in där och läsa senare idag..jonas