Publicerat Februari 18, 200917 yr Har en räv åtel där jag har haft hyffsat besök. För några veckor sedan så hade jag mycke besök på åteln, det var så mycket spår så jag önskade snöfall så jag kunde börja se vilka spår som var nya. Och snö det fick jag, ca 50cm. Efter snön så kom kylan, tror fan det har varit -30 i 2 veckor nu. Iaf så har det endast passerat en (1) räv på dessa veckor..... Så, var är rävarna?? Ligger dom i gryt då det är kallt? Tycker dom skulle vara hungriga snart.
Publicerat Februari 18, 200917 yr Har en räv åtel där jag har haft hyffsat besök. För några veckor sedan så hade jag mycke besök på åteln, det var så mycket spår så jag önskade snöfall så jag kunde börja se vilka spår som var nya. Och snö det fick jag, ca 50cm. Efter snön så kom kylan, tror fan det har varit -30 i 2 veckor nu. Iaf så har det endast passerat en (1) räv på dessa veckor..... Så, var är rävarna?? Ligger dom i gryt då det är kallt?Tycker dom skulle vara hungriga snart. En sak är då säker, de är inte där jag är. Vi har -5, det kanske är för kallt för räven redan vid denna temp...?
Publicerat Februari 18, 200917 yr Har märkt att dom blir mindre aktiva vid sträng kyla. Men nu har det vart kallt så länge så man tycker en åtel borde va lockande för dom då det bara är att plocka maten och inte behöver jaga den.
Publicerat Februari 18, 200917 yr Har märkt att dom blir mindre aktiva vid sträng kyla. Men nu har det vart kallt så länge så man tycker en åtel borde va lockande för dom då det bara är att plocka maten och inte behöver jaga den. hur är det med räven naturliga bytes djur vid stäng kyla? om även de gräver ned sig finns det ju ingen anledning att rävarna springer runt och letar. Men det är precis som eskimo säger i så fall skulle betyda att en åtel skulle dra ännu mer. så kanske det är värt att lägga ut något som luktar mycket när det är kallt? någon som har några erfarenheter?
Publicerat Februari 18, 200917 yr Författare Lustigt Kollade åteln just, och inatt har det varit riktigt mycke aktivitet Tempen var -24 då jag stack på jobbet
Publicerat Februari 18, 200917 yr Räven tar väl typiskt sätt upplega i gryt vid dåligt väder, snöfall och stark kyla, efter en eller ett par dagar är de dock tvungna att gå ut igen, hungern är vår 1:a och starkaste drivkraft näst efter sexdriften, rävar kan nog allt bli lite vårdslösa i en sådan sits invid en åtel där de känner sig trygga. /C
Publicerat Februari 18, 200917 yr Men nu har det vart kallt så länge så man tycker en åtel borde va lockande för dom då det bara är att plocka maten och inte behöver jaga den. Precis , borde va så. hur är det med räven naturliga bytes djur vid stäng kyla? om även de gräver ned sig finns det ju ingen anledning att rävarna springer runt och letar. Som sagt räven är all-ätare och tar givetvis as till föda ,för det spar mycket energi för räven. Det är ju löptider nu (iof på slut tampen) så det blir nog snart mer fart på åteln snart. Men se till att kråkfåglarna är på åteln, de sprider mycket liv å lukt.
Publicerat Februari 18, 200917 yr Har en räv åtel där jag har haft hyffsat besök. För några veckor sedan så hade jag mycke besök på åteln, det var så mycket spår så jag önskade snöfall så jag kunde börja se vilka spår som var nya. Och snö det fick jag, ca 50cm. Efter snön så kom kylan, tror fan det har varit -30 i 2 veckor nu. Iaf så har det endast passerat en (1) räv på dessa veckor..... Så, var är rävarna?? Ligger dom i gryt då det är kallt?Tycker dom skulle vara hungriga snart. Jahaja !!!! Verkar vara samma sak här...före vi fick denna snömängd så hade vi oxå bra med rävspår ! Men efter så är alla rävspår som bortblåsta och alla här runt mig så verkar ha samma fenomen och ingen kan förstå vart rävarna tagit vägen !
Publicerat Februari 18, 200917 yr Jahaja !!!! Verkar vara samma sak här...före vi fick denna snömängd så hade vi oxå bra med rävspår ! Men efter så är alla rävspår som bortblåsta och alla här runt mig så verkar ha samma fenomen och ingen kan förstå vart rävarna tagit vägen ! I ditt fall vet jag vart rävarna är
Publicerat Februari 19, 200917 yr I torsdagsmorse hade vi -32gr och då såg jag en räv 500 meter hemifrån som slet å drog i något som såg ut att vara nån älgskank eller liknande. Imorse (-22gr) hade han dragit ner allt till vägen...och benen var rena från kött. Så...nog fan jobbar de på om det är kallt också, om än kanske lite stillsammare. Nu vet man ju vart man ska anlägga åteln i allafall!
Publicerat Mars 9, 200917 yr Tror inte det är kylan det beror på utan snön som kom. När det kom så mycket snö vill nog inte räven röra sig så mycket över öppnare ytor för dom får ju nästan simma fram Skulle tro att dom känner sig osäkra när dom inte kan röra sig så fort! Eller?