Publicerat Oktober 4, 200520 yr Bakgrund: Mina grabbar har fått ett nytt intresse, film, så jag min dumma fan åkte och handlade en digital videokamera åt dom och blev ett gäng tusenlappar fattigare.. Krav: Ett program som det går att lägga in effekter, ljud på ljud, bild på bild och övrig redigering. Fråga: nån som har ett bra förslag?
Publicerat Oktober 4, 200520 yr AVID... Duger det åt TV4 när dom redigerar filmer så duger det nog åt dina pöjkar, inte allt för invecklat.
Publicerat Oktober 4, 200520 yr Författare AVID...Duger det åt TV4 när dom redigerar filmer så duger det nog åt dina pöjkar, inte allt för invecklat. ok, ska kolla indet, tack för tipset. synsohörs. /rogge
Publicerat Oktober 4, 200520 yr Lekt lite med Adobe Premiere + After effects... kanske lite svårt att komma in i.. men helt okej program...
Publicerat Oktober 4, 200520 yr Pinnacle studios 9...inte allt för avancerat...tillochmed jag klarar av det
Publicerat Oktober 4, 200520 yr Rogge, du har för mycket pengar! Du borde köpa en Hasselbladare åt mig istället så att jag kunde ta lite snygga foton på dina jakttrofferer som illustrationer till dina goa' berättelser BAW
Publicerat Oktober 4, 200520 yr Rogge, du har för mycket pengar! Du borde köpa en Hasselbladare åt mig istället så att jag kunde ta lite snygga foton på dina jakttrofferer som illustrationer till dina goa' berättelser Klart han har pengar. Stollen har ju sålt sina bössor...
Publicerat Oktober 4, 200520 yr Författare Klart han har pengar. Stollen har ju sålt sina bössor... Och fyi har jag några nya på gång ;D
Publicerat Oktober 4, 200520 yr Författare Rogge, du har för mycket pengar! Du borde köpa en Hasselbladare åt mig istället så att jag kunde ta lite snygga foton på dina jakttrofferer som illustrationer till dina goa' berättelser BAW Hasselbladh, njee, det stadiet har jag passerat, men en o annan minolta, leica, nikkon, canon, har jag väl skräpandes nånstans.
Publicerat Oktober 4, 200520 yr Och fyi har jag några nya på gång ;D Jo, du antydde att du skulle börja ge dig på sälungar, och svart dessutom. Fy på dig ;-)
Publicerat Oktober 4, 200520 yr Jag rekommenderar också AVID om du sitter på en PC-dator. AVID är marknadsledande inom video och film redigering. AVID är det redigeringsprogrammet som de flesta TV-program och ex Hollywood långfilmer redigeras med. AVID Free finns att ladda ner gratis på http://www.avid.com/freedv/ Det är en enkel variant begränsad till 2st videolager och 4st ljudkanaler men duger bra till hem redigeraren. Vill du sedan uppgradera ditt AVID program så kan du köpa AVID Xpress ca: 4 000kr När du sedan börjar bli riktigt seriös så uppgraderar du till AVID Xpress Pro ca: 20 000kr Och när du jobbar åt Steven Spielberg så kan du nog köpa en AVID Symphony för ca: 400 000-1 000 000kr ;D Har du en Apple dator så rekommenderar jag iMovie (Gratis) eller Final Cut Pro (ca. 10 000kr) men då har du det du behöver för att göra Tv och film. http://www.apple.com/se/finalcutstudio/finalcutpro/ Mvh Marcus
Publicerat Oktober 4, 200520 yr Författare Jo, du antydde att du skulle börja ge dig på sälungar, och svart dessutom. Fy på dig ;-) Ehhh???
Publicerat Oktober 4, 200520 yr Ehhh??? I din tråd "Lägger ut och lägger ner" så skrev du något om svartkutsvapen...
Publicerat Oktober 4, 200520 yr Författare I din tråd "Lägger ut och lägger ner" så skrev du något om svartkutsvapen... Jaja, felstavning, edit: "svartkrutsvapen" med emfas på bokstaven "R" Bra så?
Publicerat Oktober 4, 200520 yr Jaja, felstavning, edit: "svartkrutsvapen" med emfas på bokstaven "R"Bra så? Nej, det var mycket bättre innan. Då kunde jag driva med dig ;D ;D ;D
Publicerat Oktober 5, 200520 yr Författare Nej, det var mycket bättre innan. Då kunde jag driva med dig ;D ;D ;D *mumlar fula ord* okej då. Jag får väl göra en och annan anka med jämna mellanrum.
Publicerat Oktober 5, 200520 yr Författare Jag rekommenderar också AVID om du sitter på en PC-dator. AVID är marknadsledande inom video och film redigering. AVID är det redigeringsprogrammet som de flesta TV-program och ex Hollywood långfilmer redigeras med. AVID Free finns att ladda ner gratis på http://www.avid.com/freedv/ Det är en enkel variant begränsad till 2st videolager och 4st ljudkanaler men duger bra till hem redigeraren. Vill du sedan uppgradera ditt AVID program så kan du köpa AVID Xpress ca: 4 000kr När du sedan börjar bli riktigt seriös så uppgraderar du till AVID Xpress Pro ca: 20 000kr Och när du jobbar åt Steven Spielberg så kan du nog köpa en AVID Symphony för ca: 400 000-1 000 000kr ;D Har du en Apple dator så rekommenderar jag iMovie (Gratis) eller Final Cut Pro (ca. 10 000kr) men då har du det du behöver för att göra Tv och film. http://www.apple.com/se/finalcutstudio/finalcutpro/ Mvh Marcus Ok, har tankat hem progget, så nu får mina söner ta vid, dom är klart mycket mer intresserade av det än vad jag är. Kanske ska kolla in det lite längre fram.
Publicerat Oktober 5, 200520 yr *mumlar fula ord* okej då.Jag får väl göra en och annan anka med jämna mellanrum. En och annan : ;D ;D