Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

TJT-kull i vår? HJÄLP!

Featured Replies

Publicerat

Hejsan!

Nu är familjen överens (övertalad :blink: ) om att införskaffa hund, så nu är det dags att gå från ord till handling.

Är det någon som känner till om det är någon bra kull på gång under våren?

Önskan är att få en tik från någon linje med drevtider om 20 - 40 min (Rå, Räv, Hare), och gärna med såpass vett i skallen så att det går att stoppa ner den i gryt utan att den tar livet av sig :huh:

Och självklart viktigast av allt, som går att ha hemma med en familj med småbarn som familjemedlem.

Jag behöver HJÄLP!

Kollar man på olika kennlars hemsidor, så är ju alla bäst.

Är det någon av de etablerade man kanske bör passa sig för osv?

Mvh

Publicerat
Hejsan!

Nu är familjen överens (övertalad :rolleyes: ) om att införskaffa hund, så nu är det dags att gå från ord till handling.

Är det någon som känner till om det är någon bra kull på gång under våren?

Önskan är att få en tik från någon linje med drevtider om 20 - 40 min (Rå, Räv, Hare), och gärna med såpass vett i skallen så att det går att stoppa ner den i gryt utan att den tar livet av sig :lol:

Och självklart viktigast av allt, som går att ha hemma med en familj med småbarn som familjemedlem.

Jag behöver HJÄLP!

Kollar man på olika kennlars hemsidor, så är ju alla bäst.

Är det någon av de etablerade man kanske bör passa sig för osv?

Mvh

kolla in denna verkar vara en kannon kull på gång där. min tik är därifrån "gunsan" är moder till min tik. http://www.parlours.se/nytt.htm hade jag kunnat övertala frugan hade jag inte tvekat att ta en valp...

Publicerat

Kolla www.tyjas.se tror Cid har en hane kvar tillsalu efter topp meriterade föräldrar

ca leverans mitten Mars

Moder : GI Äkta vara

Fader : Aron von der Seveniger Mühle

= dunder valpar kollade på dom senast idag :-)

Publicerat

Hej Macke

Jag tycker du ska vända dig till Valphänvisaren på tjtk's hemsida. Han vet nog om kullar som antingen är födda eller ska födas i vår.

Och självklart är ens egen kennel bäst det va ingen nyhet :P

Har du bara valpen hos familjen blir den en i familjen, tror inte det är så svårt, själv har jag tre tyskar inomhus och småbarn det går bra.

Publicerat

Klart du skall vända dig till den sämst uppdaterade hund sidan i Sverige :D

Tyvärr så är inte www.tjtk.se till så mkt hjälp Valp annonserna är sen V46 2008 och de valparna är ju snart vuxna

Publicerat
  • Författare
Klart du skall vända dig till den sämst uppdaterade hund sidan i Sverige :rolleyes:

Tyvärr så är inte www.tjtk.se till så mkt hjälp Valp annonserna är sen V46 2008 och de valparna är ju snart vuxna

Precis detta har jag också lagt märke till, därför ville jag kolla här först. En "valp" på 15-20 veckor känns ju lagom hett..

t

Har även varit i kontakt med valpförmedlaren på tjtk med svaret håll "ögonen öppna" (?) alltså ingen konkret rekommendation.

Känner du till något omTyjas phelix von silfverstråle?

/Macke

Publicerat

Har inte sett honom personligen men hört en del bra grejjer senast igår när jag tittade till min blivande valp

tror det ska vara en fin hund

Publicerat

jo visst är sidan dåligt uppdaterad men valphänvisaren borde veta om parningar. om valparna redan är sålda är det ju ingen ide att lägga ut annons heller kanske därför dom inte kommer med

Ang Phelix så är han parad med Jaktklippans Fylgia mer att läsa finns på hemsidan

Hemsida

Publicerat
  • Författare
jo visst är sidan dåligt uppdaterad men valphänvisaren borde veta om parningar. om valparna redan är sålda är det ju ingen ide att lägga ut annons heller kanske därför dom inte kommer med

Ang Phelix så är han parad med Jaktklippans Fylgia mer att läsa finns på hemsidan

Hemsida

Helt klart intressant parning. Han har även parats med Viltskräckens Sanna såg jag.

Det verkar som om båda dessa kan få fram drevtider och mentalitet som jag är ute efter.

Publicerat

Har jagat ihop med phelix och även släppt min tik ihop med honom i grishägn och de har funkat fint.Phelix far är ju vida känd som gris maskinen nr 1 i skåne men tyvär gick han ur tiden i november när han mötte en skadad galt.Vet en som ska ha en valp efter phelix och sanna och det verkar som det skulle kunna bli kanon hundar.Skulle gärna vilja ha en själv av den kombon.

• 1 month later...
Publicerat
Har jagat ihop med phelix och även släppt min tik ihop med honom i grishägn och de har funkat fint.Phelix far är ju vida känd som gris maskinen nr 1 i skåne men tyvär gick han ur tiden i november när han mötte en skadad galt.Vet en som ska ha en valp efter phelix och sanna och det verkar som det skulle kunna bli kanon hundar.Skulle gärna vilja ha en själv av den kombon.

Phelix är en duktig hund, förstår inte varför inte fler tikägare änvänder honom? Kollar man runt lite grand på årets, samt förra årets parningar och året innan, har ju nästan alla valpar samma pappa. Hur f-n kan det funka? Och hur lätt blir det när det skall avlas vidare?

Publicerat

Tror tyvär att sanna gick tom.