Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

TJT-kull i vår? HJÄLP!

Featured Replies

Publicerat

Hejsan

Nu är familjen överens (övertalad ;) ) om att införskaffa hund, så nu är det dags att gå från ord till handling.

Är det någon som känner till om det är någon bra kull på gång under våren?

Önskan är att få en tik från någon linje med drevtider om 20-40 min (Rå, Räv, Hare), och gärna med såpass vett i skallen så att det går att stoppa ner den i gryt utan att den tar livet av sig ;)

Och självklart viktigast av allt, som går att ha hemma med en familj med småbarn som familjemedlem.

Jag behöver HJÄLP!

Kollar man på olika kennlars hemsidor, så är ju alla bäst.

Är det någon av de etablerade man kanske bör passa sig för osv?

Mvh

Publicerat

"Och självklart viktigast av allt, som går att ha hemma med en familj med småbarn som familjemedlem"

Låter som en helt vanlig tyskterrier...

Med drevtider på ca 40 min låter ju det nästan som en tax skulle vara ypperligt, är ju ofta säkrare kort på drevdelen. Fördelen är ju om man har jagat med föräldrarna till kommande valpen, så man ser svart på vitt hur dom jagar. Kan ofta låta bättre än va det är.

Publicerat

E Aron von Der Seveniger U Trottatorparn´s Akita Won dunder. vv ca 12

Har jagat med tiken rätt mycke, en väldigt trevlig hund i rätt storlek. Vi har använt henne mest till grytjakt, men det är även skjutit några rådjur å nån hare för henne. Lugn å fin inomhus å full fart i skogen!

Hanen vet ja inget om.

tikens ägare Andreas Ritzen 0702733322

Publicerat
  • Författare
"Och självklart viktigast av allt, som går att ha hemma med en familj med småbarn som familjemedlem"

Låter som en helt vanlig tyskterrier...

Med drevtider på ca 40 min låter ju det nästan som en tax skulle vara ypperligt, är ju ofta säkrare kort på drevdelen. Fördelen är ju om man har jagat med föräldrarna till kommande valpen, så man ser svart på vitt hur dom jagar. Kan ofta låta bättre än va det är.

Ingen TAX tack.. :P

Publicerat
E Aron von Der Seveniger U Trottatorparn´s Akita Won dunder. vv ca 12

Har jagat med tiken rätt mycke, en väldigt trevlig hund i rätt storlek. Vi har använt henne mest till grytjakt, men det är även skjutit några rådjur å nån hare för henne. Lugn å fin inomhus å full fart i skogen!

Hanen vet ja inget om.

tikens ägare Andreas Ritzen 0702733322

Aron finns hos Tyjas kennel

Aron von der Seveniger Mühle

Anlagsprov skog 172p

Anlagsprov fält 172p

1:a Utställning

Grytjaktprov NB/

Vildsvinsprov S/

Dogbase: 92, 101, 126, 111, 114, 105 P=0,0013

Dogbasevärde komplett stam

Har fått 13 valpar jaktprovsmeriterade

Publicerat

jag tycker du ska titta på tjtk valpförmedling jag vet att det kommer ut några ny kullar dom närmsta veckorna jag tycker det är viktigt att man köper av avelsgodkända kullar

Publicerat

Har för mig att Xillo(tror jag han heter) här på forumet ska para sin tik...kolla me honom.

Publicerat

www.illvralets.se har precis parat sin Jazza, samma mamma som till min tik.

Liten kompakt tik som jagar riktigt bra..

Publicerat
Har för mig att Xillo(tror jag han heter) här på forumet ska para sin tik...kolla me honom.

Yess, nu är tiken parad. Om allt går som de ska väntas valpar v.17, ultraljud v.12 då vet man lite mer defenetivt.

Parningen är godkänd av TJTK´s avelsråd.

Publicerat

Gå in på www.freewebs.com/vskennel/ Svenne har några intressanta kullar på gång.

Har själv en hund från honom och är riktigt nöjd, är föresten den som är månadens hund.

Publicerat
Yess, nu är tiken parad. Om allt går som de ska väntas valpar v.17, ultraljud v.12 då vet man lite mer defenetivt.

Parningen är godkänd av TJTK´s avelsråd.

Vad blev det för hane? är lite nyfiken bara

Publicerat
Ingen TAX tack.. :huh:

Har en kull tjt på gång v11lr 12 e:aron von der seveniger muhle u:trottatorparns akita won dunder

båda godkände för avel å mycket bra värden på ev valpar..

tiken driver allt,rådjuren driver hon nån timme i värsta fall.

älg driver hon som ofta stannar å då skäller ståndskall.

i gryt arbetar hon hårt å effektivt,lite väl vass men klarat sig utan speciella skador.

fakta om hanen finns på www.tyjas.se

Ring för mer info 0702733322

Publicerat

Vad blev det för hane? är lite nyfiken bara

[/quote

Nyfiken måste man vara annars får man aldrig veta nått :D

Blitz von den seveniger mühle, finns på www.hivlingen.se och på www.grytjakt.se.

Riktigt trevlig hund det lilla jag han prata med han, han var inte speciellt intresserad av att stifta närmare bekantskap med mej när en liten löptik fanns in närheten :P

Publicerat
Nyfiken måste man vara annars får man aldrig veta nått :P

Blitz von den seveniger mühle, finns på www.hivlingen.se och på www.grytjakt.se.

Riktigt trevlig hund det lilla jag han prata med han, han var inte speciellt intresserad av att stifta närmare bekantskap med mej när en liten löptik fanns in närheten :rolleyes:

Då såg du säkert Zack, fin han oxå, far till min ungtik Bessie.

• 1 month later...
Publicerat
Har en kull tjt på gång v11lr 12 e:aron von der seveniger muhle u:trottatorparns akita won dunder

båda godkände för avel å mycket bra värden på ev valpar..

tiken driver allt,rådjuren driver hon nån timme i värsta fall.

älg driver hon som ofta stannar å då skäller ståndskall.

i gryt arbetar hon hårt å effektivt,lite väl vass men klarat sig utan speciella skador.

fakta om hanen finns på www.tyjas.se

Ring för mer info 0702733322

Vi har en hane efter aron och han är helt underbar. rockmyrens busen.