Publicerat Februari 19, 200917 yr Hur länge kör ni era hylsor i en vibratortumlare? Själv kör jag under natten, dvs ca 10 timmar. Är det för länge? Då själva apparaten låter förjävligt och bara kan placeras på garagegolvet, undrar man ju om det finns bättre grejer
Publicerat Februari 19, 200917 yr Blanda i lite av häxans kopparputs så skall du se att du får skinade rena hylsor på bra mycket kortare tid. Se bara till att kopparputsen får tumla runt i 10min minst innan du dyngar i hylsorna. Mvh. Robban
Publicerat Februari 19, 200917 yr Är dom mycket dyngiga så kan du diska dom i Yes och citronsyra blandat i hett vatten, blir rätt ok då.
Publicerat Februari 19, 200917 yr Bytte nydligen till Lymans Tufnut(den röda) vilken skillnad brukar ställa timer på 2timmar då jag ändå lämnar huset så får den stå och väsnas för sig själv tidigare hade jag en isolerad hink som jag ställde över tummlaren, vart tämligen tyst.