Publicerat Februari 19, 200917 yr Hej, vad tror ni om den här parningen? U: S17748/2005 Puma E: S47812/2006 Wille Vom Sirius Säg vad ni tror om den?
Publicerat Februari 19, 200917 yr Hej, vad tror ni om den här parningen?U: S17748/2005 Puma E: S47812/2006 Wille Vom Sirius Säg vad ni tror om den? Vad är det för slags hundar? låter som wachtelhundar
Publicerat Februari 19, 200917 yr Utan att ha gjort mer än en snabb koll utan att ha läst provberättelser så kan det ju bli bra hundar. Det verkar som det finns en risk för HD då det finns hos moders syskon och faderns tidigare valpar, men det är väl ingen katastrof. Rent jaktligt så är det svårt att säga så mycket om man nu inte känenr hundarna eller jagat med dem, eller har läst provberättelser.
Publicerat Februari 20, 200917 yr Det verkar som det finns en risk för HD då det finns hos moders syskon och faderns tidigare valpar, men det är väl ingen katastrof. Missuppfattade jag det hela nu eller? Har hanen lämnat valpar med HD? Varför då fortsätta använda den i aveln?
Publicerat Februari 20, 200917 yr Hej, vad tror ni om den här parningen?U: S17748/2005 Puma E: S47812/2006 Wille Vom Sirius Säg vad ni tror om den? Inavelsgrad: 1,2 % Inga andra varningar enligt skk prov avlingsdata!
Publicerat Februari 20, 200917 yr Och sen att svara som nån här gör att det finns en risk för HD men att det inte är nån katastrof? Hur kan man svara så?Och varför gör man det? Newbie, Kan du inte själv bidra med dina kunskaper i ämnet och istället förklarar varför man nu inte skulle kunna göra en sådan bedömning?
Publicerat Februari 20, 200917 yr Missuppfattade jag det hela nu eller? Har hanen lämnat valpar med HD? Varför då fortsätta använda den i aveln? Bra fråga, men om jag inte minns fel så är ju inte HD rent ärftligt. Finns till och med ngn undersökning i Norge som visar på att arvet skulle stå för mindre än hälften... Men därom tvistar de lärde. I detta fallet behöve det inte visa på att det ens skulle vara några problem.