Publicerat Februari 21, 200917 yr Är väldigt inne på att skafa mig en laika men skulle vilja veta å erfara hur dom är i skogen fins det någon som kan hjälpa mig med detta??
Publicerat Februari 21, 200917 yr Är väldigt inne på att skafa mig en laika men skulle vilja veta å erfara hur dom är i skogen fins det någon som kan hjälpa mig med detta?? Hej "Drever" Johan ( intressant namn då du e intresserad av laika ) Men det finns minst en till tror jag här som har de bägge sorterna. Själv har 2 Väst laikor men tänkte för att slippa skriva en hel uppsats ställa ett några frågor till dig först : Varför Laika ? Vad vill du jaga med din laika ? Hur stor areal har du att tillgå ? Ensam hundjakt, eller laikan ihop med andra hundar ? /ekebo
Publicerat Februari 21, 200917 yr Har 2 laikor själv och tänker inte byta ras, nu är det inte som att köpa bil, utan ganska individ baserat, bra hundar ska du hålla koll på om inte annat så har du avelsråd och valpförmedlingar till detta, finns en hel del intressanta kullar just nu men också en del som inte håller måttet och avlar på rasens populäritet, skicka PM om du vill ställa frågor om olika kullar. Hälsningar Per
Publicerat Februari 21, 200917 yr Är väldigt inne på att skafa mig en laika men skulle vilja veta å erfara hur dom är i skogen fins det någon som kan hjälpa mig med detta?? hej dreverjohan.. är i samma tankar som dej jag, men går det som jag planerat hemtar jag en öst-laika i början av april ta kontakt med avelsrådet på laika sidan eller så tar du kontakt med pertan här på sidan då han har koll på den rasen rätt bra, eller så tar du kontakt med lenart på bjärvarnas då han har bra laikor, och har rätt bra koll på den rasen