Publicerat Februari 21, 200917 yr Fick ett samtal vid 13.00 idag. Var en bekant som jag brukar jaga grävling hos. Han hade skjutit på en räv och undrade om jag kunde komma och leta rätt på den. Han hade fått syn på två rävar ute på ett hygge, men hållet var lite för långt. När han sitter och tittar på rävarna så dyker det upp en till lite närmare. Han skjuter ett skott(22mag och strax över 100m) och räven hoppar till och börjar snurra runt. Den försvinner ur synhåll för honom pga riset på hygget, men han är rätt säker på att den ska ligga där. Visar sig att den gått undan. Men där är ett väldigt tydligt blodspår i snön. Han följer spåret några hundra meter tills den gått in i en tät plantering, där bryter han och ringer mig. På plats så går vi på spåret lite före där han slutat och följer till planteringen, där släpper jag Lina. Upptaget kommer nästan direkt bara 100m bort. Vi delar på oss och jag går på. Blir tyst efter en knapp minut. När jag kommer in har Lina redan släppt räven som precis drar sista sucken. Skottet hade gått in i buken och ut i ett bakben.
Publicerat Februari 21, 200917 yr Fick ett samtal vid 13.00 idag. Var en bekant som jag brukar jaga grävling hos. Han hade skjutit på en räv och undrade om jag kunde komma och leta rätt på den. Han hade fått syn på två rävar ute på ett hygge, men hållet var lite för långt. När han sitter och tittar på rävarna så dyker det upp en till lite närmare. Han skjuter ett skott(22mag och strax över 100m) och räven hoppar till och börjar snurra runt. Den försvinner ur synhåll för honom pga riset på hygget, men han är rätt säker på att den ska ligga där. Visar sig att den gått undan. Men där är ett väldigt tydligt blodspår i snön. Han följer spåret några hundra meter tills den gått in i en tät plantering, där bryter han och ringer mig. På plats så går vi på spåret lite före där han slutat och följer till planteringen, där släpper jag Lina. Upptaget kommer nästan direkt bara 100m bort. Vi delar på oss och jag går på. Blir tyst efter en knapp minut. När jag kommer in har Lina redan släppt räven som precis drar sista sucken. Skottet hade gått in i buken och ut i ett bakben. Laika ! Allroundhunden !!! Bra jobbat Musköt och framförallt Lina /ekebo
Publicerat Februari 21, 200917 yr Nu vet jag nog att du har jaktabstinens men det är få som gör eftersök på en räv. All heder ! Hatt lyft! O jag är oxå j-vligt sugen på uppdrag... Ska nog försöka ta en vakgris i morgon kväll efter jobbet..
Publicerat Februari 21, 200917 yr Författare Laika ! Allroundhunden !!! Bra jobbat Musköt och framförallt Lina /ekebo Är väl mest Lina som jobbar. Jag är bara chaufför.
Publicerat Februari 21, 200917 yr Författare Bra jobbat Lina Lina hälsar att det var inget jobb, utan ett rent nöje...
Publicerat Februari 21, 200917 yr Är väl mest Lina som jobbar. Jag är bara chaufför. Tja.. alla gör vi vad vi är bäst på... Är inte alla Laikor som har privatchaufför...
Publicerat Februari 21, 200917 yr Författare Tja.. alla gör vi vad vi är bäst på... Är inte alla Laikor som har privatchaufför... Efter att ha skjutsat runt henne i halva småland så börjar man undra om det inte varit lättare att låta henne ta körkort...
Publicerat Februari 21, 200917 yr bra jobbat Lina och muskött som sakt laika allraundhunden inte alla som göra e-sök på räv
Publicerat Februari 21, 200917 yr Efter att ha skjutsat runt henne i halva småland så börjar man undra om det inte varit lättare att låta henne ta körkort... ;) Vad ska du pyssla med under tiden då ?
Publicerat Februari 21, 200917 yr Dubbel Han ska sitta under en gran vid en myrkant där han trivs bäst och kan lukta på ............
Publicerat Februari 21, 200917 yr Författare Han ska sitta under en gran vid en myrkant där han trivs bäst och kan lukta på ............ Men det är min jävla gran... som jag kallar hem...
Publicerat Februari 21, 200917 yr Men det är min jävla gran... som jag kallar hem... Men jag har inte kommit fram till vad det är du luktar på under "din gran ". Berätta!
Publicerat Februari 22, 200917 yr Författare Men jag har inte kommit fram till vad det är du luktar på under "din gran ". Berätta! Luktar och luktar? Är väl mest så att jag sitter och röker flugsvamp... För övrigt tycker jag det låter som att någon är lite sur för att han inte har någon rävhund att släppa...
Publicerat Februari 22, 200917 yr Bra jobbat av Lina o all heder åt folk som åker ut o gör eftersök på räv!