Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

tips

Featured Replies

Publicerat

tjena .. tänkte höra om det är några som använder sina grythundar öven som spårhundar (eftersök) med bra resultat ?

Publicerat

vet om såna som använder sina grythundar som spårhundar... finns en del framgång också.

har själv i planerna att syssla med spårning med min "eventuella grythund". det lilla jag provat tillsvidare har varit över förväntan..

Publicerat
tjena .. tänkte höra om det är några som använder sina grythundar öven som spårhundar (eftersök) med bra resultat ?

Jodå, jag vet om ett flertal som använder sina grythundar som spårhundar med gott resultat. Har själv en JRT som används som det utöver grytjakten. Brukar bli några utryckningar om året & då har det hittills uteslutande handlat om rådjur.

Tror inte alla terriers passar till uppgiften dock. Tycker mig ha sett en hel del som är alldeles för ivriga & hetsiga i sitt spårarbete för att vara lämpliga.

Publicerat

Kennel radagast har väl ett knippe avkommor som är viltspårchampions, så det borde ju gå ....................

Publicerat

det finns ett antal taxar i sverige och findland som är både grytchampion och viltspårs champion

har själv en tax som blev svch i höstas och är på börjad träning i gryt så det är på gång hoppas jag

Publicerat

Det går "bra" med min Tjt, hon drar som tusan och går mest på bakbenen men hon hittar fram endå.

Publicerat
Det går "bra" med min Tjt, hon drar som tusan och går mest på bakbenen men hon hittar fram endå.

Terriers i allmänhet och tjt i synnerhet, har en tendes att vilja lösa problemet nyss, genast eller på en gång...omedelbart är också ett alternativ.

Dom går på energi för det mesta, men löser uppgiften gör dom allt som oftast.

Det är jättebra träning för alla hundar att spåra, terriers mår väldigt bra av att lära sig att ta det lugnt.

• 2 weeks later...
Publicerat
Terriers i allmänhet och tjt i synnerhet, har en tendes att vilja lösa problemet nyss, genast eller på en gång...omedelbart är också ett alternativ.

Dom går på energi för det mesta, men löser uppgiften gör dom allt som oftast.

Det är jättebra träning för alla hundar att spåra, terriers mår väldigt bra av att lära sig att ta det lugnt.

min äldre tik är viltspårchamp och vi har genomgått eftersöks utb och hon fungerar utmärkt som spår/eftersökshund

• 3 months later...
Publicerat

Har en borderterrier som är rätt nyligt införskaffad o det lilla jag kört spår med henne har varit possitivt överskande.

Hon går rätt lugnt i linan och tar den tid det behövs. Mkt lugnare än jämthunden som väldigt gärna vill komma till spårets slut så fort som möjligt. :lol:

Publicerat

+1