Publicerat Februari 21, 200917 yr dyyyyyyyyrt... sådana priser kanske man skulle tillåta om man fick jaga allt småvilt. men bara predatorer för 4k
Publicerat Februari 21, 200917 yr HuJedaMig Ok om de hade betalt jägaren 4tusen för att han hjälpte de med roviltsjakten!!!!
Publicerat Februari 21, 200917 yr Tycker det där är lite smart/naivt välj själv.. En erfaren predatorjägare som på något som helst allvar kan göra nytta på marken betalar knappast för att få jaga. Alltså kommer sannolikt ett antal entusiastiska nybörjare att svara och kanske tom betala.. dessa hoppas då att genom predatorjakten få in en fot och få kontakt med jaktlaget för att på så sätt på sikt kanske kunna erhålla en plats i jaktlaget. Om de får någon som nappar så är det ju lättförtjänta pengar i första hand, tvivlar på att rovviltsstammen kommer att få så mycket stryk Sen är det väl lite som så även att den här typen av viltförvaltningsinsats måste ske uthålligt och under längre tid för att man ska få någon direkt påtaglig vinst med det... Utan att veta så tror jag mest att det är ett jaktlag som fått sitt arrende höjt och söker andra möjligheter att fixa höjningen än att betala mer själva alt plocka in fler jägare. Tänk i stället om det här gänget engagerat två kunniga predatorjägare samt givit dem fritt (gratis) tillträde till marken. Dessa två gjorde i sin tur en raid på närmsta jägarexamens kurs och rekryterade ungdomar/newbees som vill lära sig.. Då tror jag de fått fler rävar skjutna! Oj vad man kan spekulera förövrigt, man vet ju inte ett skit En *riktigt* bra kråkjakt är värd en flaska whisky vartannat år eller så, knappast såvärst mycket mer än så. Mvh!
Publicerat Februari 21, 200917 yr http://www.blocket.se/vi/20370446.htm?ca=6_sSlå till, vet ja!!!!! Betala för att hjälpa till med predator-jakt? Detta måste vara ett skämt!
Publicerat Februari 21, 200917 yr Du milde tid vilken prislapp svårt att se att någon seriös predatorjägare nappar på detta, den jakten dom erbjuder erbjuds ju av jaktlagen gratis.....
Publicerat Februari 21, 200917 yr Är ju bara att konstatera att det är några som försöker utnyttja att många jägare saknar jaktmarker. Och orsaken till det är väl som Hipshot redan skrivit att man vill få ned sina egna kostnader. Är väl inte direkt snyggt. Men de lär säkert hitta några som är villiga att betala.
Publicerat Februari 21, 200917 yr 5 pers = 20.000kr Vilket jävla RÅN ! Som Hippen sa : är man duktig eller intresserad av predatorjakt så får man oftast den, bara att fråga.
Publicerat Februari 21, 200917 yr Dubbla priset mot vad jag betalar för all småviltjakt på min mark (1100 ha). Idiotiskt erbjudande/rån!
Publicerat Februari 21, 200917 yr "·Fritt att anlägga åtel, bygga vak-kojjor, torn och typgodkända fällor." som älgubbarna skall använde de nästa 10-15 åren efter att du tappat rätt att jaga predatorer. ·"Inga egna gäster får delta". ----------------- pascall är det du som lagt upp annonsen ?
Publicerat Februari 25, 200917 yr Kan bara hålla med.... Detta är inget annat än ocker !!!!! Och jagar dom "vanliga" jägarna får du kanske inte ens vara i marken då du kan vara störande !!! Här har vi visst många sk Predatorkort och år. Då har du har rätt till att jaga alla former av predatorer som mås och kråkfågel + alla övriga 4 fotade djur som går under benämning Predator. Till dett har jordbrukarna även tagit med Kanadagås i kortet. Priset för denna jakt är.... 100:-/ år Och NEJ.... jag har INTE glömt nån siffra !!!!!! Det som krävs av dig är att du har giltig försäkring och statligt kort samt för jakten godkänt vapen.
Publicerat Februari 25, 200917 yr Tycker det där är lite smart/naivt välj själv..En erfaren predatorjägare som på något som helst allvar kan göra nytta på marken betalar knappast för att få jaga. Alltså kommer sannolikt ett antal entusiastiska nybörjare att svara och kanske tom betala.. dessa hoppas då att genom predatorjakten få in en fot och få kontakt med jaktlaget för att på så sätt på sikt kanske kunna erhålla en plats i jaktlaget. Om de får någon som nappar så är det ju lättförtjänta pengar i första hand, tvivlar på att rovviltsstammen kommer att få så mycket stryk Sen är det väl lite som så även att den här typen av viltförvaltningsinsats måste ske uthålligt och under längre tid för att man ska få någon direkt påtaglig vinst med det... Utan att veta så tror jag mest att det är ett jaktlag som fått sitt arrende höjt och söker andra möjligheter att fixa höjningen än att betala mer själva alt plocka in fler jägare. Tänk i stället om det här gänget engagerat två kunniga predatorjägare samt givit dem fritt (gratis) tillträde till marken. Dessa två gjorde i sin tur en raid på närmsta jägarexamens kurs och rekryterade ungdomar/newbees som vill lära sig.. Då tror jag de fått fler rävar skjutna! Oj vad man kan spekulera förövrigt, man vet ju inte ett skit En *riktigt* bra kråkjakt är värd en flaska whisky vartannat år eller så, knappast såvärst mycket mer än så. Mvh! Kanske det är så att det man förlorar på karusellerna tar man igen på gungorna.. Eller hur det nu var. Det jag menar är att de "utnyttjar" några rookies så de får in pengar, dessa använder de sedan till hyra en erfaren predator jägare.. +-0 och de får ned predator stamen. Visst är det kul att spekulera i hur folk tänker.
Publicerat Februari 25, 200917 yr Kan bara hålla med.... Detta är inget annat än ocker !!!!!Och jagar dom "vanliga" jägarna får du kanske inte ens vara i marken då du kan vara störande !!! Här har vi visst många sk Predatorkort och år. Då har du har rätt till att jaga alla former av predatorer som mås och kråkfågel + alla övriga 4 fotade djur som går under benämning Predator. Till dett har jordbrukarna även tagit med Kanadagås i kortet. Priset för denna jakt är.... 100:-/ år Och NEJ.... jag har INTE glömt nån siffra !!!!!! Det som krävs av dig är att du har giltig försäkring och statligt kort samt för jakten godkänt vapen. Var håller du hus på för trevligt ställe?
Publicerat Februari 25, 200917 yr Kan bara hålla med.... Detta är inget annat än ocker !!!!!Och jagar dom "vanliga" jägarna får du kanske inte ens vara i marken då du kan vara störande !!! Här har vi visst många sk Predatorkort och år. Då har du har rätt till att jaga alla former av predatorer som mås och kråkfågel + alla övriga 4 fotade djur som går under benämning Predator. Till dett har jordbrukarna även tagit med Kanadagås i kortet. Priset för denna jakt är.... 100:-/ år Och NEJ.... jag har INTE glömt nån siffra !!!!!! Det som krävs av dig är att du har giltig försäkring och statligt kort samt för jakten godkänt vapen. Man kan inte få komma på kanadagås jakt hos er? kanske man kan få lösa ett dags kort för samma pris som ni tar/år.
Publicerat Februari 26, 200917 yr Man kan inte få komma på kanadagås jakt hos er? kanske man kan få lösa ett dags kort för samma pris som ni tar/år. Sväng ratten norrut Stene, i vvo där morsan har jakträtt har dom skottpengar på gooks. 50 spänn gästkort sen får man 50 spänn/ gook du får i backen. Anledningen till det är att ingen jagar gooks i det området Och i mitt område är vi 2 st som brukar jaga gäss. Bara å slå in gps på boteå till hösten
Publicerat Februari 26, 200917 yr ...skottpengar på gooks. OT! Gooks - är det asiatiska bärplockare det pratas om?? Sorry, var bara tvungen.....
Publicerat Februari 27, 200917 yr Jakten finns i Medelpad...Och det går bra att bara jaga Gås oxå ! Janne
Publicerat Mars 6, 200917 yr Fyfan, men betalar ju en fjärdedel av priset för dubbla marken på småvilt här hemma