Publicerat Februari 22, 200917 yr Jag har läst att man behöver lösa jaktkort för att över huvud taget deltaga aktivt vid jakt. Hur går det ihop med klappjakt på bl.a. räv, där hela familjen och arbetskamrater o vänner är med o går i drevet? Är det kollektivt jaktbrott, eller? Annars är det ju en fantastisk möjlighet för folk att lära känna jakten och jägarkåren.
Publicerat Februari 22, 200917 yr För att bara gå i drev skall det inte behövas något jaktkort. Har dock för mig att drevfolk måste ha jaktkort om de skall ha del av köttet. Rätta mig om jag har fel!
Publicerat Februari 22, 200917 yr För att bara gå i drev skall det inte behövas något jaktkort. Har dock för mig att drevfolk måste ha jaktkort om de skall ha del av köttet.Rätta mig om jag har fel! Det stämmer. Ska man inte ta del av bytet så behövs inte jaktkort.
Publicerat Februari 22, 200917 yr För att bara gå i drev skall det inte behövas något jaktkort. Har dock för mig att drevfolk måste ha jaktkort om de skall ha del av köttet. Inte helt säker jag heller men detta lät rysligt bekant! Mvh!
Publicerat Februari 22, 200917 yr För att bara gå i drev skall det inte behövas något jaktkort. Har dock för mig att drevfolk måste ha jaktkort om de skall ha del av köttet.Rätta mig om jag har fel! Det stämmer, jag vet det med 100% säkerhet eftersom jag nu läser jägarkursen!
Publicerat Februari 22, 200917 yr Det stämmer, jag vet det med 100% säkerhet eftersom jag nu läser jägarkursen! Japp, det stämmer.. del av bytet ELLER betalt i någon form = jaktkortskrav!