Publicerat Februari 22, 200917 yr Vad kostar det att köpa fina garvade rävskinn? Vem kan man handla av?
Publicerat Februari 22, 200917 yr Kostade 500:- på Gotland i somras när jag var där. Kommer inte ihåg vad stället hette, låg nere mot Hamre (SÖ biten)
Publicerat Februari 22, 200917 yr Kostade 500:- på Gotland i somras när jag var där. Kommer inte ihåg vad stället hette, låg nere mot Hamre (SÖ biten) Ring Bo Svedin i Orsa , så får ni perfekt flådda och tanade rävskinn, tror han tar 200kr st för fina rävskinn.
Publicerat Februari 22, 200917 yr Författare Ring Bo Svedin i Orsa , så får ni perfekt flådda och tanade rävskinn, tror han tar 200kr st för fina rävskinn. Perfekt, ringer direkt i morgon!!
Publicerat Mars 8, 200917 yr Ring Bo Svedin i Orsa , så får ni perfekt flådda och tanade rävskinn, tror han tar 200kr st för fina rävskinn. Tror du han bereder bäverskinn ochså?
Publicerat Mars 29, 200917 yr Vad kostar det att köpa fina garvade rävskinn?Vem kan man handla av? Man kan väl inte köpa rävskinn!?
Publicerat Mars 30, 200917 yr Man kan väl inte köpa rävskinn!? Klart man kan /Jämta - som sålt en del beredda rävskinn bla
Publicerat April 1, 200917 yr Klart man kan /Jämta - som sålt en del beredda rävskinn bla Vill du köpa mitt rävskinn från gårdagens jakt ?
Publicerat April 1, 200917 yr Nä, vi skjuter våra rävar själva och har således massor med fina beredda skinn
Publicerat Juni 9, 200916 yr Någon som kan tipsa om vart man skickar räv- och mårdskinn för beredning och vad det kostar? Och om man vill sälja dem, hur går man bäst tillväga?
Publicerat Juni 9, 200916 yr Någon som kan tipsa om vart man skickar räv- och mårdskinn för beredning och vad det kostar? Och om man vill sälja dem, hur går man bäst tillväga? Ska du skjuta räv och sälja skinnen så bör du skjuta den så den inte går sönder. Sen ska du skjuta den i november, december då den är fullpälsad. Senare på vintern kan pälsen vara ganska sliten och priserna sjunker. Sen ska du flå den snyggt och skrapa och tana, då först kan du kontakta någon pälsuppköpare. //Roggman66
Publicerat Juni 11, 200916 yr Mmm... Tack för tipsen! Det där ska nog (i alla fall delvis) kunna lösa sig, har en mycket välskjutande studsare (hål i hål på 130 m med bra stöd och lite koncentration), så det hänger mest på mig att få skottchans och sedan placera rätt. Tänkte jaga på lock och åtel, så förutsättningarna för lugna fina skott finns också. Mitt problem är (förutom att faktiskt få in räven på skott) att jag behöver lära mig flå, skrapa och tana. Någon som har sett bra instruktioner till det på nätet? Sen kan det eventuellt vara intressant att kunna få tillbaks skinn från beredning också...
Publicerat April 5, 201016 yr Hej! Är intresserad av att köpa ett rävskinn, någon här som har ett sådant liggandes hemma? MAILA MIG SNARAST: evelinawedberg@live.se Vänligen
Publicerat Juli 27, 201015 yr Mmm... Tack för tipsen!Det där ska nog (i alla fall delvis) kunna lösa sig, har en mycket välskjutande studsare (hål i hål på 130 m med bra stöd och lite koncentration), så det hänger mest på mig att få skottchans och sedan placera rätt. Tänkte jaga på lock och åtel, så förutsättningarna för lugna fina skott finns också. Mitt problem är (förutom att faktiskt få in räven på skott) att jag behöver lära mig flå, skrapa och tana. Någon som har sett bra instruktioner till det på nätet? Sen kan det eventuellt vara intressant att kunna få tillbaks skinn från beredning också... Kolla in http://www.wildartnet.com/hantverk/fla.htm. Svansen är ett litet h-vete behöver själv tips och kanske också handlag?