Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Sandra & Vilja

Featured Replies

Publicerat

Hejsan!

Sandra heter jag, 19 år har en Cane Corso tik på 15 månader (används ej för jakt) Tänkte börja med eftersök med henne så jag behöver all hjälp jag kan få. Har bara tränat det på amatörnivå med min förra hund.

Intresserad av jakt och allt som hör till! :lol:

Publicerat

Hej & välkommen hit! Kul med fler tjejer som hittar hit! :lol:

Publicerat

Hej och välkommen !

Intressant ras du valt, ståtliga hundar det där. :lol:

Mvh Janne

Publicerat
Hejsan!

Sandra heter jag, 19 år har en Cane Corso tik på 15 månader (används ej för jakt) Tänkte börja med eftersök med henne så jag behöver all hjälp jag kan få. Har bara tränat det på amatörnivå med min förra hund.

Intresserad av jakt och allt som hör till! :lol:

Jättekul.

Jag kommer att följa dina frågr eftersom jag själv är både nybörjare på jakt och är påväg att skaffa en hund till sommaren som ska tränas...

Publicerat
  • Författare
Hej och välkommen !

Intressant ras du valt, ståtliga hundar det där. :lol:

Mvh Janne

Det är en otroligt rolig och mångsidig ras vill jag lova! Kanske inte så framgångsrik som jakthund, min hund är rädd för älgar och rådjur. Vilket är poitivt för mig eftersom hon inte ska användas till jakt, vill gärna ha henne lös året om! :D

Publicerat
  • Författare
Jättekul.

Jag kommer att följa dina frågr eftersom jag själv är både nybörjare på jakt och är påväg att skaffa en hund till sommaren som ska tränas...

Vad roligt! :lol: Då är jag inte den enda "amatören" hehe.. vad ska du skaffa för hund?

Publicerat

En strävhårig normaltax.

Det är vad familjen och jag har lyckats enas om. Den kommer att användas som kortdrivare i jakten, men kommer att få en viktig ställning i familjen också.

Har ännu inte lyckats få något besked ännu, så vi får väl se hur det blir...

Publicerat

Välkommen hit :lol:

Publicerat

Välkommen!

När det gäller eftersök så finns det ett par forumister som har koll, bl a NS. Håll ögonen öppna och ta till dej vad dessa personer skriver.

Publicerat

välkommen hit

Publicerat

Välkommen!

Publicerat

Välkommen!

Släng in en bild på hunden vettja, misstänker att jag inte är ensam om att ha dålig koll på hundraser som inte används till jakt -_-

Publicerat

Välkommen till en växande skara! Kul också med eftersöksambitionerna.

Publicerat

Välkommen hit.

Publicerat

Hej och välkommen.

Publicerat

Hej och välkommen!

Publicerat

Välkomna! Både du och hunden... :D

Apropå eftersök så ska du få ett tips på direkten. Jag har hört en del gott om en tjej som heter Annika Kjellberg. Hon håller diverse hundkurser, däribland eftersökskurser. Jag har inte gått nån själv men har en bekant som gick just eftersökskursen är mycket nöjd. Läs mer på hennes hemsida: http://www.annikasjakthundskurser.se/

// gAsToN

Publicerat

Välkommen! Kul med fler brudar på forumet. :D

Cane corso är läckra hundar. :D

Publicerat

Välkommen! Kan inte annat än att hålla med någon tidigare talare...håll koll på NS förehavanden. Mycket intressant läsning där!

Publicerat

^_^ hej å välkommen!.. kul med en som vill sattsa på E-sök!.. finns flera här på sidan som är duktiga på justa detta!... bara å kasta ur dej ALLT de du undrar över i den tråden! så ska vi hjälpa dej så gott vi kan!..

Mvh Mamre!..

Publicerat
En strävhårig normaltax.

Det är vad familjen och jag har lyckats enas om. Den kommer att användas som kortdrivare i jakten, men kommer att få en viktig ställning i familjen också.

Har ännu inte lyckats få något besked ännu, så vi får väl se hur det blir...

Jag är verkligen inget proffs på taxar men hur skall du lyckas med att få en kort-drivande tax?

Finns det sådana? De taxar jag har jagat med brukar ha drevtider på 2 timmar och uppåt.