Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Gick bra för kikarskyttarna idag

Featured Replies

Publicerat

Riktigt starkt jobbat!

Konstaterar vidare att fyra skyttar kommer från österhaninge.....det är ju min 300-bana <_<

Känner du igen några namn?

/Micke

Publicerat
  • Författare
Riktigt starkt jobbat!

Konstaterar vidare att fyra skyttar kommer från österhaninge.....det är ju min 300-bana ;)

Känner du igen några namn?

/Micke

Jorå. Kolla Hoforstråden på Robsoft så tror jag det klarnar lite ;)

Publicerat
Jorå. Kolla Hoforstråden på Robsoft så tror jag det klarnar lite ;)

Kom på det i samma sekund som jag postat.

Får väl se om det skrivs något här ;)

/Micke

Publicerat
  • Författare

Vi skulle varit där! Känns så värdelöst att sitta hemma och läsa om en 10-stationers fältskjutning ;)

Publicerat
Vi skulle varit där! Känns så värdelöst att sitta hemma och läsa om en 10-stationers fältskjutning ;)

Skojar du!! ;) har precis sköljt ner fyra alvedon!

14-15mars åker jag till örebro för seriös långhållsskytteträning,efter det kan nästa tävling ligga på Nya Zeeland-jag åker!

/Micke

Publicerat
Skojar du!! :huh: har precis sköljt ner fyra alvedon!

14-15mars åker jag till örebro för seriös långhållsskytteträning,efter det kan nästa tävling ligga på Nya Zeeland-jag åker!

/Micke

Är det ngt officiellt som händer i örebro då..? En annan har ju inte så långt dit.. =)

Publicerat
Skojar du!! :lol: har precis sköljt ner fyra alvedon!

/Micke

Samma fråga som KKrok. Är ju i princip nästgårds.. :D

/Må

Publicerat
Samma fråga som KKrok. Är ju i princip nästgårds.. :D

/Må

Ja =) vet inte om jag "har ngt där att göra" så att säga =) Rent praktiskt.. men det kanske skulle vara intressant att titta och lyssna, om det nu inte är någon privat tillställning =)

Publicerat
  • Författare

Det är såvitt jag vet en privat tillställning som Micke är bjuden till.

Publicerat
Det är såvitt jag vet en privat tillställning som Micke är bjuden till.

Då så =)

Publicerat

Bästa skytten i Hofors med sikte hade hamnar på en delad 5:e plats hade han skjutit på de andra,

nu vet inte jag vad det egentligen medför då jag förmodar att skyttarna i elitklassen är just det och att jag inte vet klassen på han som vann siktesklassen,

iofs talar hans 58 träff ett klart språk.

Nåväl följdfrågan är då, var hittar man en 600 meters bana i sthlm området, alternativt en sådan bit mark att skjuta på!

/Christian

Publicerat
Bästa skytten i Hofors med sikte hade hamnar på en delad 5:e plats hade han skjutit på de andra,

nu vet inte jag vad det egentligen medför då jag förmodar att skyttarna i elitklassen är just det och att jag inte vet klassen på han som vann siktesklassen,

iofs talar hans 58 träff ett klart språk.

Nåväl följdfrågan är då, var hittar man en 600 meters bana i sthlm området, alternativt en sådan bit mark att skjuta på!

/Christian

man får tänka på att fältskyttarna har halva skjuttiden samt skjuter vissa stationer knästående samt utan stöd på liggande.

men det ändrar inte hur svinbra man är då man bara bara missar två skott av 60 då vädret var stundtals taskigt och att det finns många parametrar som ska stämma.

Publicerat
  • Författare
man får tänka på att fältskyttarna har halva skjuttiden samt skjuter vissa stationer knästående samt utan stöd på liggande.

men det ändrar inte hur svinbra man är då man bara bara missar två skott av 60 då vädret var stundtals taskigt och att det finns många parametrar som ska stämma.

Vad hade ni för skjuttid?

Publicerat
Vad hade ni för skjuttid?

90 sek och det var nästan för länge det var ingen tidspress alls, men 45 sek som dom andra hade är nog lite stressigt.

Publicerat
  • Författare
90 sek och det var nästan för länge det var ingen tidspress alls, men 45 sek som dom andra hade är nog lite stressigt.

Sköt 6 skott på 30 sekunder förrförra lördagen på Hackis med en enkelskottare, så det ska väl inte vara några problem? :D

Nä, men 90 sek låter ju trevligt.

Publicerat
Sköt 6 skott på 30 sekunder förrförra lördagen på Hackis med en enkelskottare, så det ska väl inte vara några problem? :D

Nä, men 90 sek låter ju trevligt.

nej det är inga problem brukar skjuta med ett andetag i mellan skotten själv när jag är ensam men varje gång jag tävlar behöver jag mer tid, jag vet inte varför man tänker kanske lite mer på vinden och det är ju lite störande med smällar runt omkring och hylsor som flyger.

Publicerat

Jag har lite svårt att förstå vitsen att skjuta med tidspress, visst när det var 5-600 man i varje tävling var det väl ett måste men idag?

Jag tycker gott det kan vara 2-3min. då kan alla skjuta oavsett bössans magasinskapacitet

Publicerat

jag tycker att det är en del av tävlingsmomentet, att kunna skjuta väl under tidspress.

Det är ju inte ont om tid egentligen, men det finns en mental press om en tidsgräns.

Exabit har bevisat att man utan mag kan skjuta 6 pilar på 30 sek, visserligen föredömligt men i sig är det inga bekymmer.

/C

Publicerat

jag håller med christian här, jag njöt nästan lite av dom två stationerna då jag kände på lite tidspress och välkomnar samma tid som dom andra skyttarna.

dock kunde dom som inte kan ladda sex skott få lite dispens.

Publicerat
  • Författare
Exabit har bevisat att man utan mag kan skjuta 6 pilar på 30 sek, visserligen föredömligt men i sig är det inga bekymmer.

Nja, det var ju på "det berömda", men 45 sek borde vara rimligt.