Publicerat Februari 24, 200917 yr Jag har ett par laikor med stark jaktabstinens nu. Så är det någon i Småland som behöver hjälp med minken framöver så bara hör av er. Den gamla tiken har ett jävla minkintresse.
Publicerat Februari 24, 200917 yr Jag har ett par laikor med stark jaktabstinens nu. Så är det någon i Småland som behöver hjälp med minken framöver så bara hör av er. Den gamla tiken har ett jävla minkintresse. jag tror husse är jaktsugen
Publicerat Februari 24, 200917 yr Härligt erbjudande Musköt ! Men du vågar dig forfarande inte utanför smålands gränser ? En fråga Musköt ? Har själv en V-laika som tar sig an mink så fort han får tillfälle men det sker ju i samband med annan jakt. Om man nu den här årstiden ska ge sig ut att söka mink, när, var , hur är bäst att göra det ? Har ingen erfarenhet av detta själv. / ekebo
Publicerat Februari 24, 200917 yr Författare Härligt erbjudande Musköt ! Men du vågar dig forfarande inte utanför smålands gränser ? En fråga Musköt ? Har själv en V-laika som tar sig an mink så fort han får tillfälle men det sker ju i samband med annan jakt. Om man nu den här årstiden ska ge sig ut att söka mink, när, var , hur är bäst att göra det ? Har ingen erfarenhet av detta själv. / ekebo Med din hund? Söka av i fårhagar ? Eller var jag för elak nu? Jag har väl också mest jagat de slump under annan jakt, men Lina har jag släppt någon gång på färska spår där det inte finns gris. Brukar ge mig ut att spåra vid bäckar och sjökanter. Det jag saknar är väl lite större öar där man kan släppa utan risk för klövvilt.
Publicerat Februari 24, 200917 yr Med din hund? Söka av i fårhagar ? Eller var jag för elak nu? Jag har väl också mest jagat de slump under annan jakt, men Lina har jag släppt någon gång på färska spår där det inte finns gris. Brukar ge mig ut att spåra vid bäckar och sjökanter. Det jag saknar är väl lite större öar där man kan släppa utan risk för klövvilt. Att du e elak vet jag , så de gör inget Ska se om jag kan ta en sväng längs sjökanterna i helgen, får väl prova på med långlina och se i snön först vad han spårar innan släpp sker.
Publicerat Mars 3, 200917 yr Författare Upp... Har alla egna minkhundar eller sparar ni på mink för att få upp stammen.
Publicerat Mars 3, 200917 yr Upp... Har alla egna minkhundar eller sparar ni på mink för att få upp stammen. Jaktabstinens !? Var ute och knallade längs sjökanter i söndags men det var dåligt med minkspår , hittade dock ett par mårdspår ! Måste vi ta tag i till nästa säsong ! /ekebo
Publicerat Mars 3, 200917 yr Författare Jaktabstinens !? Var ute och knallade längs sjökanter i söndags men det var dåligt med minkspår , hittade dock ett par mårdspår ! Måste vi ta tag i till nästa säsong ! /ekebo Vi hittade ju till och med en mink, men den kom undan. Min grythund är lite för stor. Men vi ska ta den i kväll.