Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

passa in slutstycke

Featured Replies

Publicerat

vad händer om man köper ett bättre begagnat slutslycke till tex husqvarna 146 som gjorts i hundratusentals och använder det utan att passa in,,,bade bössa och nytt slutstycka i fint skick

Publicerat

Om gud är god mot dig så är headspace för litet och du kan inte kamra patronen :ph34r:

Publicerat

O är han inte det så behöver du inte längre fundera på att det inte kommer att finnas några pengar kvar i pensionssystemet tills dess att det blir din tur.

Ta pangen till en vapen smed med go/no go gauge.

/C

Publicerat
  • Författare

är det så jävligt ?

Publicerat

Nej det är faktiskt värre än så, någon utomstående kan bli skadad av en persons dumheter om man skulle förta den föreslagna åtgärden,

ett förslag är att du läser på om headspace/låsmått och funderar vidare i livet.

/C

Publicerat

Man skall aldrig "låna" delar av andra vapen till ett annat, oavsett om de är tillverkade samma dag och är i samma skick!

På skoj testade jag hur bra ett pipset till min K80 passade på en exakt likadan. (jag hade aldrig för avsikt att skjuta!)

Först såg det ut som att det skulle gå utan problem tills jag stängde bössan...

...kan lova att det var några nervösa minuter innan vi fick loss den pipan då den sög fast rätt rejält.

Lyckligtvis vart det inga märken eller skador vilket vapenmekaniker fick intyga då dessa bössor kostar en rejäl slant.

Det enda vapen jag tror mig skall kunna "låna" delar från andra är K-pist m45b men jag skall inte svära på det.

Publicerat

Även jag stämmer in i kören. Låt en vapen tekniker kolla med go eller no go tolkar innan du kammrar en patron.

Det kan bli hur faligt som hellst

Publicerat
  • Författare

får nog göra det,,är det en komplicerad process?,,dyr?? btw är det ngn som vet vad det kan kosta att serva ett leupold m8?

Publicerat
får nog göra det,,är det en komplicerad process?,,dyr?? btw är det ngn som vet vad det kan kosta att serva ett leupold m8?

Har du tur så är headspace/låsmåttet för litet med det nya slytstycket

För då räker det med att riva patronläget pris ca 500-1000kr

Om headspace/låsmåttet är för stort så måste pipan flytas tillbaka och sedan riva patronläget till rät headspace/låsmått pris ca 1500-2500kr

Mvh Anders Hj